ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ


Θέμα: «Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά»

Διανύουμε φέτος τη δεύτερη σχολική χρονιά που εφαρμόζεται πιλοτικά σε λίγα σχολεία της χώρας νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών σε Δημοτικά και Γυμνάσια. Προβλέπεται όμως πιθανότατα από την επόμενη σχολική χρονιά η εφαρμογή του να γενικευθεί σε όλα τα σχολεία της χώρας. Ήδη πολλοί Θεολόγοι, Ιεράρχες, καθηγητές των Θεολογικών Σχολών και προσφάτως τρεις λόγιοι Αγιορείτες μοναχοί με παρεμβάσεις τους εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους και ζητούν την απόσυρση του νέου αυτού Προγράμματος Σπουδών που θα μετατρέψει, αν εφαρμοστεί στα σχολεία όλης της χώρας, το μάθημα των Θρησκευτικών από χριστιανικό σε θρησκειολογικό.

Υπάρχουν έντονες αντιδράσεις από όλη την θρησκευτική κοινότητα με κείμενα - παρεμβάσεις των τριών λογίων Αγιορειτών π. Γεωργίου Καψάνη, Ηγουμένου της Μονής Γρηγορίου, π. Βασιλείου Ιβηρίτου, Προηγουμένου της Μονής Ιβήρων και του μοναχού Μωϋσή. Επίσης ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε το εκτενές Υπόμνημα του καθηγητή Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. Ηρακλή Ρεράκη.

Όλοι αυτοί οι ιεράρχες τεκμηριώνοντας τις απόψεις  τους πάντα  με βάση τις παιδαγωγικές αρχές εστιάζουν στο γεγονός ότι το υπό συζήτηση νέο πρόγραμμα σπουδών προϋποθέτει την αδιαπραγμάτευτη αποδοχή της άποψης ότι η Ελλάδα έχει μετατραπεί πλέον σε πολυπολιτισμική χώρα, χωρίς να παραθέτει τα στοιχεία που αποδεικνύουν την παραδοχή αυτή.

Βασική προϋπόθεση αυτής της λεγόμενης πολυπολιτισμικότητας είναι να υφίστανται πολλοί πολιτισμοί να εκφράζονται και να εξελίσσονται στον ίδιο τόπο και χρόνο. Οι νόμιμοι οικονομικοί μετανάστες έχουν ενταχθεί πολιτισμικά ενώ οι παράνομοι περιμένουν την ευκαιρία να αναχωρήσουν προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ο ισχυρισμός άλλωστε του ΠΣ (πρόγραμμα σπουδών) ότι επιδιώκει ένα ΜτΘ (Μάθημα των Θρησκευτικών) στο οποίο θα μετέχουν όλα τα παιδιά με την αιτιολογία πρόσχημα της καταπολέμησης της ξενοφοβίας και του ρατσισμού είναι αβάσιμος, αφού σχεδόν το 99% των αλλόδοξων μαθητών ζητούν να συμμετέχουν και να βαθμολογούνται ενώ έχουν το δικαίωμα της απαλλαγής.

Αξιομνημόνευτο  είναι ότι το παρών ΠΣ δεν θα εφαρμοστεί στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης και τα παιδιά αυτά θα συνεχίσουν να διδάσκονται μόνο την θρησκεία τους το Ισλάμ, ενώ επιβάλλεται στα υπόλοιπα παιδιά της χώρας  χριστιανούς και μη να διδάσκονται οχτώ διαφορετικές θρησκευτικότητες, χωρίς φυσικά να μπορούν να τα αφομοιώσουν όλα αυτά.

Εδώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι εν γένει δε γίνεται κατανοητός ο λόγος αλλαγής του ΠΣ όταν οι ίδιοι υπεύθυνοι για την σύνταξη και την έγκριση του ΠΣ και των σχολικών βιβλίων πριν 5 χρόνια έγραφαν αλλά και τώρα ακόμα επιβεβαιώνουν ότι δεν υφίσταται θέμα ετερότητας.

Σημειωτέον είναι ότι πλέον δεν υπάρχει  καμία ιδιαίτερη θρησκευτικού χαρακτήρα προϋπόθεση για να διδάξει ένας δάσκαλος το ΜτΘ. Ένας άθρησκος ή αδιάφορος μπορεί να διδάξει με επιτυχία το ΜτΘ όπως και ένας θρησκευόμενος σύμφωνα με το ΠΣ.

Εν κατακλείδι γεννιούνται τα εξής ευνόητα ερωτήματα

Μόνον η ορθόδοξη πίστη θα είναι ανυπεράσπιστη στις κάθε μορφής παρεμβάσεις και μόνο αυτή θα γίνεται στόχος της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας;

Μήπως η ορθόδοξη πίστη είναι αυτή που δημιουργεί πρόβλημα στη νέα τάξη πραγμάτων και στην παγκοσμιοποίηση;

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1)    Έχει λάβει γνώση των αντιδράσεων της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος, καθηγητών των Θεολογικών Σχολών και Αγιορειτών μοναχών για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου; Γνωρίζει τις κριτικές επισημάνσεις που έχουν γίνει για την πληθώρα των προβληματικών σημείων αυτού του Προγράμματος Σπουδών από απόψεως παιδαγωγικής και θεολογικής;

2)    Πρόκειται να γενικευθεί η εφαρμογή του νέου Προγράμματος Σπουδών σε όλα τα σχολεία της χώρας και από ποια σχολική χρονιά;

3)    Υπάρχει ενδεχόμενο να αποσυρθεί το νέο Πρόγραμμα Σπουδών που αλλοιώνει τον χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών μετατρέποντάς το σε θρησκειολογικό;

4)    Έχει ανατεθεί η αξιολόγηση του Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά σε εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις, και ποιοι είναι αυτοί οι εμπειρογνώμονες;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου