ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΥΡΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


Θέμα: «Κατάργηση και συγχώνευση ΔΟΥ και μεταφορά υπηρεσιών αυτών»


Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Οικονομικών, στο πλαίσιο συγχώνευσης και κατάργησης ΔΟΥ, εντάσσεται και η αναδιάταξη των υπηρεσιών ΔΟΥ στην περιφέρεια της Β’ Πειραιά.
Έχω γίνει κοινωνός αρκετών αντιδράσεων τόσο από κατοίκους και επιχειρηματίες της περιοχής όσο και από υπηρεσιακούς παράγοντες ότι ο προβλεπόμενος σχεδιασμός θα προκαλέσει μια σειρά προβλημάτων στην εξυπηρέτηση του κοινού αλλά και στην εύρυθμη λειτουργία του κομβικού τομέα των ΔΥΟ όπως είναι η είσπραξη εσόδων και ο έλεγχος των επιχειρήσεων.

Τα προβλήματα διακρίνονται σε δύο περιπτώσεις:

Α. Η συγχώνευση ΔΟΥ με υψηλό αριθμό εξυπηρετούντων και ευρεία γεωγραφική κάλυψη όπως είναι η ΔΟΥ Κορυδαλλού προκαλεί εύλογα προβλήματα. Η συγκεκριμένη ΔΟΥ καλύπτει εκατοντάδες επιχειρήσεις λιανεμπορίου και υγειονομικού ενδιαφέροντος της πόλης του Κορυδαλλού αλλά και του συνορεύοντος Δήμου της Αγ. Βαρβάρας.

Β. Η μείωση του αριθμού των υπαλλήλων σε βαθμό που να ισοδυναμεί με μεταφορά της υπηρεσίας, όπως συμβαίνει στη ΔΟΥ του Δήμου της Σαλαμίνας. Ο Δήμος Σαλαμίνας είναι ο τέταρτος σε πληθυσμό νησιωτικός Δήμος της χώρας με 50.000 μόνιμους κατοίκους ενώ φιλοξενεί περισσότερους από 200.000 κατοίκους για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα του έτους. Η μεταφορά της ΔΟΥ Σαλαμίνας στη ΔΟΥ Κερατσινίου δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους κατοίκους της Σαλαμίνας, δεδομένου ότι δεν υπάρχει εύκολη συγκοινωνιακή πρόσβαση με το Δήμο Κερατσινίου ενώ παράλληλα προκαλείται και μεγάλο οικονομικό κόστος από την μετακίνησή τους από το νησί της Σαλαμίνας στο Δήμο Κερατσινίου.

Γ. Με την συγχώνευση των ΔΟΥ τίθεται το ερώτημα ποιος θα αναλάβει την έγκαιρη είσπραξή των φόρων.

Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των υπηρεσιών που θα καταργηθούν ή θα συγχωνευθούν ;
  2. Έχει γίνει η ανάλογη πρόβλεψη για το κόστος μεταφοράς των υπό συγχώνευση ΔΟΥ;
  3. Έχει υπάρξει πρόβλεψη για τη στελέχωση των ΔΟΥ που θα παραμείνουν σε λειτουργία ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη εξυπηρέτηση του κοινού;
  4. Προβλέπετε με την κατάργηση των ΔΟΥ να αναλάβουν την είσπραξη των εσόδων ιδιωτικές επιχειρήσεις;
  5. Ποιες από τις ΔΟΥ που λειτουργούν σήμερα στεγάζονται σε ιδιόκτητα κτίρια και ποιες σε μισθωμένα;
  6. Ποιο είναι το κόστος μισθώματος ανά κτίριο σήμερα, ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες των κτιρίων και πότε έγινε η πρώτη σύμβαση μίσθωσης για κάθε κτίριο;

Αθήνα, 2 Οκτωβρίου  2012

        Ο ερωτών Βουλευτής

          Γιάννης Κουράκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου