ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012

ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ


Θέμα: «Προβλήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δεν έχουν επιλυθεί»

Γνωρίζουμε όλοι μας ότι η παιδεία νοσεί και μαραζώνει επικίνδυνα τα τελευταία δυόμιση χρόνια. Προβλήματα δυστυχώς προϋπήρχαν αλλά οι επιταγές της Τρόικας και των μνημονίων εντείνουν το πρόβλημα και το έφτασαν στην χείριστη μορφή του. Διανύουμε ήδη το εκπαιδευτικό έτος 2012-2013 και σοβαρά λειτουργικά προβλήματα όχι απλά δεν έχουν βρει τη λύση τους αλλά δε λαμβάνονται καν υπόψη των αρμόδιων φορέων.
Μεγάλα είναι τα κενά οργανικών θέσεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (λόγω των συνεχιζόμενων συνταξιοδοτήσεων και των μηδενικών διορισμών αφού δε τηρείται καν η αναλόγια 1/5) με αποτέλεσμα να μην μπορούν να στελεχωθούν τα γυμνάσια και τα λύκεια με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι δευτερεύουσες ειδικότητες όπως γυμναστές, μουσικοί, θεολόγοι λείπουν ακόμη και από τις προσλήψεις των αναπληρωτών καθηγητών .

Διαρθρωτικές αλλαγές έρχονται όμως και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να αυξήσουν τις ώρες διδασκαλίας κατά ένα τρίωρο την εβδομάδα, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι προσλήψεις αναπληρωτών και να εξοικονομηθούν, έτσι, πόροι. Με βάση τον σχεδιασμό για αύξηση του ωραρίου κατά ένα τρίωρο την εβδομάδα, εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 5.000 οι προσλήψεις αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά (2013-2014). Ερωτήματα γεννά επίσης και ο τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (που δε βρίσκει αντίθετο τον κλάδο ως θεσμό) και συνδέει βαθμολογικά άρα και μισθολογικά ακόμη και την επίδοση των μαθητών με τον εκπαιδευτικό χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ιδιαιτερότητες μαθητών (π.χ. δυσλεξία).

Κοινά προβλήματα ως ένα σημείο αντιμετωπίζουν τα αθλητικά & μουσικά σχολεία καθώς και τα πρότυπα πειραματικά σχολεία, τα όποια προάγουν τον πολιτισμό μας και το ολυμπιακό ιδεώδες αφού περά από τα εκπαιδευτικά κενά τίθεται το μείζων θέμα της μετακίνησής τους, των μεν προς τους αθλητικούς χώρους (αφού αποτελεί ξεχωριστή ενότητα των υποχρεώσεων τους) και των δε προς τα σχολεία τους δημιουργώντας έντονο πρόβλημα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς εν μέσω τέτοιας οικονομικής εξαθλίωσης. Τα ταλαντούχα αυτά παιδιά ουσιαστικά παραγκωνίζονται και αποκαρδιώνονται εφόσον είναι έρμαια της αδιαφορίας της πολιτείας .

Στα σχολεία ειδικής αγωγής τα πράγματα βέβαια είναι ακόμη χειρότερα, γιατί πολλά τμήματα ένταξης παιδιών με ειδικές ανάγκες και με σοβαρά μαθησιακά προβλήματα, ιδιαίτερα στην ύπαιθρο, είναι κλειστά αυτή τη στιγμή, δεν έχουν καν ξεκινήσει. Υπάρχουν αιτήματα για παράλληλη στήριξη μαθητών- για τους οποίους υπάρχει συγκεκριμένη πρόβλεψη από τον νόμο ότι θα έπρεπε να υποστηρίζονται μέσα στην τάξη - τα οποία δεν ικανοποιούνται και μπορεί κάποιοι από αυτούς να βρίσκονται και στο σπίτι, επειδή το Υπουργείο δεν έχει στείλει ακόμη δασκάλους

Στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών έρχονται να προστεθούν οι σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό (λόγω των μειωμένων προσλήψεων), καθώς και σε υλικοτεχνικές υποδομές που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των ειδικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα.

Σημαντικές είναι και οι ελλείψεις στις δομές παράλληλης στήριξης παιδιών με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.

Όσον αφορά τα ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ έχουμε την απίστευτη καταγγελία ότι διέκοψαν τις εγγραφές των μαθητών επειδή λόγω του αυξημένου αριθμού αιτήσεων των μαθητών δεν υπάρχουν κτιριακές εγκαταστάσεις για να δεχθούν όλα τα παιδιά, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Λειτουργών της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Άξια επισήμανσης είναι όμως και τα εκκλησιαστικά σχολεία που παρουσιάζουν και αυτά ελλείψεις τόσο σε έμψυχο δυναμικό - το διδακτικό προσωπικό δεν είναι επαρκές ούτε εδώ - όσο και σε τεχνικές υποδομές.

Δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατία», επισημαίνει ότι, έκλεισαν τα Κέντρα Ημέρας (ΚΗμΑ) για ανηλίκους που πάσχουν από διαταραχές αυτιστικού τύπου καθώς οι εργαζόμενοι έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας, αφού τους οφείλονται δεδουλευμένα πέντε (5) μηνών! Τα παιδιά αυτά έχουν ανάγκη από αδιάκοπτη φροντίδα από ειδικά καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό και δεν μπορούν να φοιτήσουν πουθενά αλλού. Αφενός δηλ. τους στερούν το δικαίωμα στη μόρφωση και αφετέρου δημιουργούν πρόβλημα στις οικογένειες τους που εργάζονται από τη στιγμή που παραμένουν συνέχεια σπίτι.

Θέματα που πρέπει να θίξουμε επίσης είναι το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εφόσον το τοπίο δεν είναι ξεκάθαρο και οι μαθητές βρίσκονται συνεχώς σε έναν κυκεώνα αλλαγών, τα ζητήματα «ποιότητας» και «ισότητας» στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες και τα ζητήματα του εκπαιδευτικού προσωπικού. Πρόκειται για το πεδίο όπου εκδηλώνονται και οι πιο σοβαρές δυσκολίες και αντιφάσεις.

Ιδιαίτερη μνεία οφείλουμε να κάνουμε για τα σχολεία της ομογένειας η οποία βρίσκεται πάντα δίπλα στη μητέρα πατρίδα και στέκεται στο πλευρό της, στα οποία ακόμα και σήμερα δεν έχουν παραδοθεί ούτε τα βιβλία, ούτε υπάρχει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και αποξενώνουμε κατ’ αυτόν τον τρόπο τους ομογενείς από τις ρίζες τους και στερούμε από τα παιδιά τους το ιερό δικαίωμα της Ελληνικής Παιδείας.

Σημειωτέον είναι επίσης ότι έχει διακοπεί στους χαλεπούς αυτούς καιρούς και η ενισχυτική διδασκαλία οδηγώντας τους γονείς σε αδιέξοδο εφόσον δε μπορούν να καταφύγουν στην παραπαιδεία (φροντιστήρια) λόγο έλλειψης χρημάτων και κατά αυτόν τον τρόπο βλέπουν τα όνειρα των παιδιών τους για να μορφωθούν να εξανεμίζονται.

Έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων μας τουλάχιστον όσον αφορά το τεχνικό τους τμήμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελούν οι σχολικές επιτροπές, οι οποίες υπoχρηματοδοτούνται. Μην έχοντας χρήματα στη διάθεσή τους να διαχειριστούν δεν είναι ικανοί να πληρώσουν πάγια και λειτουργικά έξοδα όπως φυσικό αέριο, ΔΕΗ κ.ά και φυσικά δε μπορούν να προχωρήσουν σε επιδιορθώσεις κτιριακών εγκαταστάσεων. Πετυχημένο στο κομμάτι αυτό το εγχείρημα της κυβέρνησης να ρίξει το μπαλάκι στους δήμους για να μας παραπέμπουν από το ένα υπουργείο στο άλλο. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε ότι εν έτη 2012 λειτουργούν ακόμα σχολεία σε κοντέινερ!!!

Συνοψίζοντας όλα τα προαναφερθέντα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι στερούμε από τα παιδιά της Ελλάδας το αναφαίρετο δικαίωμα της μόρφωσης.

Κατόπιν τούτων ερωτείστε λοιπόν κ. Υπουργέ

  1. Είστε διατεθειμένος να προχωρήσετε στις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να τηρηθεί και η απαιτουμένη αναλογία 1/5 αλλά και να μπορέσουν τα σχολεία να λειτουργήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο;
  2. Είστε έτοιμος να αλλάξετε την σύνδεση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με βαθμολογικά και μισθολογικά κριτήρια και να λάβετε επίσης υπόψη σας το μέσο όρο που διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί στην Ευρώπη και την Ελλάδα όσον αφορά την αύξηση του ωραρίου τους;
  3. Προτίθεστε να διασφαλίσετε τη μεταφορά των μαθητών όπου είναι αναγκαία;
  4. Διατίθεστε να στελεχωθούν τα σχολεία ειδικής αγωγής με το κατάλληλο υλικοτεχνικό εξοπλισμό;
  5. Θα μπορούν επιτέλους οι μαθητές να εγγράφονται σε όποια σχολή τεχνικής εκπαίδευσης επιθυμούν;
  6. Θα ξεκαθαρίσετε το τοπίο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να μην υπάρχει σύγχυση στους μαθητές;
  7. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε η ελληνική ομογένεια να μπορεί να μετέχει στην Ελληνική παιδεία;
  8. Τι προτίθεστε να κάνετε με τα εκκλησιαστικά σχολεία;
  9. Θα χρηματοδοτηθούν επιτέλους οι σχολικές επιτροπές ώστε να υπάγει ένα υγιές και άρτιο περιβάλλον για τους μαθητές;
  10. Θα επαναλειτουργήσετε τα Κέντρα Ημέρας για τα αυτιστικά παιδιά;

Οι επερωτώντες Βουλευτές

  1. Σταυρούλα Ξουλίδου
  2. Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος
  3. Βασίλης Καπερνάρος
  4. Τέρενς Νικόλαος Κουίκ
  5. Έλενα Κουντουρά
  6. Ιωάννης Κουράκος
  7. Επαμεινώνδας Μαριάς
  8. Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος
  9. Παύλος Χαϊκάλης
  10. Μαρίνα Χρυσοβελώνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου