ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ


Η Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης Σταυρούλα Ξουλίδου, ως ειδική αγορήτρια των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στην επεξεργασία του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με την «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» εντόπισε και παρέθεσε τα «μελανά σημεία» του επικείμενου νομοσχεδίου.

 Αναφέρθηκε διεξοδικά σε όλα τα αμφιλεγόμενα σημεία του επικείμενου σχεδίου νόμου και τόνισε μεταξύ άλλων σχετικά με τα θέματα των ΑΕΙ «Παρατηρούμε ότι υπάρχει προσπάθεια διαμόρφωσης νέων κριτηρίων με αποτέλεσμα τα ήδη υπηρετούντα μέλη Ε.Ε.Δ.Ι.Π. να μην εντάσσονται αυτοδίκαια στις νέες κατηγορίες προσωπικού που ιδρύονται. Να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει έγγραφο του ΥΠΔΒΜΘ με αρ. πρωτ. 58602/25-05-2012 που διατυπώνει τη βούληση για την αυτοδίκαια ένταξη τους λαμβάνοντας υπόψη την ασάφεια του νόμου 4009/2011.

Επισημαίνουμε επίσης και την υποβάθμιση του ρόλου των ξένων γλωσσών αφού στο συγκεκριμένο άρθρο στην παραγρ. 8 αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «τα προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου δύνανται να περιλαμβάνουν μαθήματα για την εκμάθηση ξένων γλωσσών».

Στο άρθρο του αθλητισμού επισήμανε τα εξής: «Η επαναφορά των προνομίων θα λειτουργήσει ευεργετικά για τον ελληνικό αθλητισμό. Ωστόσο, οι επιβραβεύσεις είναι πολύ μικρές αναλογικά με το μέγεθος των διακρίσεων που τους αντιστοιχούν. Στόχος της Πολιτείας πρέπει να είναι η επένδυση της στους αθλητές αυτούς και η δημιουργία αθλητών-επιστημόνων, οι οποίοι μελλοντικά θα ανταποδώσουν την προσφορά αυτή στο κοινωνικό σύνολο μέσω της παραμονής τους και της επιστημονικής, πλέον, ενασχόλησής τους στο χώρο του αθλητισμού που τους ανέδειξε».

Χρήζει επισήμανσης, ότι στον ισχύοντα αθλητικό νόμο δεν υπάρχει καμία αναφορά και ενασχόληση στα αθλήματα τα οποία είναι αναγνωρισμένα από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή αλλά δεν είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων(π.χ. θαλάσσιο σκι -το οποίο συνδέεται και με την προβολή της χώρας μας με τον τουρισμό-, καράτε -όπου έχουμε πολύ μεγάλες επιτυχίες). Ποιο θα είναι το μέλλον αυτών χωρίς την κατάλληλη ρύθμιση;

Σημειωτέον ότι οι αθλητές που εργάζονται μπορούν και παίρνουν άδεια μετ’ αποδοχών για να πηγαίνουν στους αγώνες. Είναι εύλογο όμως το ερώτημα πως θα μετέχουν, χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία!

Υπάρχουν σημαντικά  κενά στον αθλητικό νόμο ,τα οποία θα πρέπει οπωσδήποτε να επιλυθούν ώστε τα παιδιά μας να συνεχίσουν να στρέφονται στον αθλητισμό και να υπάρξει μεταλαμπάδευση του Ολυμπιακού ιδεώδους. 

Ενώ στο επίμαχο άρθρο 39 διατύπωσε τα εξής: Δεν λαμβάνεται υπόψη η αρνητική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Αρ. 119/2009) στην οποία ρητά αναφέρεται ότι «το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (τμήμα Δ’) ομόφωνα γνωμοδοτεί ότι ΔΕΝ παρέχεται εκ του νόμου η δυνατότητα συμμετοχής ως υποψηφίων και κατ’ επέκταση διορισμού ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως Σχολικών Συμβούλων και συνεπώς δεν τίθεται ζήτημα εφαρμοστέου δικαίου…»

Είμαστε πλήρως αντίθετοι με τη φωτογραφική αυτή διάταξη, όπως επίσης και η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ, διότι το ενδεχόμενο ψήφισης μιας τέτοιας διάταξης ανοίγει την πόρτα για τη διεκδίκηση θέσεων στελεχών σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης από Διευθυντές σχολικών μονάδων έως και περιφερειακούς διευθυντές από ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στη δημόσια εκπαίδευση.

Το επίμαχο σημείο του άρθρου αυτού παραμένει η ειδική αγωγή. Η υποχρηματοδότηση που σκιάζει όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, πληγώνει ευθέως και σε μεγαλύτερο βαθμό το συγκεκριμένο κομμάτι. Επί πλέον τα ειδικά Σχολεία έχουν σοβαρότατα προβλήματα με τις μεταφορές ενώ ταυτόχρονα εκατοντάδες παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης μένουν αβοήθητα.

Το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα και μετά από διάλογο, στις απαραίτητες διορθώσεις, γιατί αν ψηφιστούν οι ρυθμίσεις του άρθρου 39, ως έχουν, είναι βέβαιο ότι χιλιάδες μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούνται για άλλη μια φορά στο περιθώριο και απεμπολείται το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση.

Εντέλει η κατάθεση του άρθρου 39 στη Βουλή δίνει τη χαριστική βολή και οδηγεί προς κατάρρευση το υποβαθμισμένο σύστημα εκπαίδευσης που παρέχεται στα άτομα με αναπηρία. Ένα σύστημα που αδυνατεί να εντάξει στους κόλπους του τους μαθητές με αναπηρία και δη τους μαθητές με βαριά αναπηρία.

Πράγμα που οδηγεί τα παιδιά αυτά και τις οικογένειες τους είτε στην ιδιωτική εκπαίδευση –αδύνατο για τις οικογένειες πλέον βάση των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν- είτε στην απομόνωση και στον εγκλεισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου