ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ- ΜΑΡΙΑΣ ΓΙΑΤΑΓΑΝΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΥΝΕΡΔΙΟ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ


Φίλες και φίλοι,

Ως Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σας καλωσορίζω και σας ευχαριστώ για την παρουσία σας στη σημερινή εκδήλωση.

Η πατρίδα μας διανύει τον τέταρτο χρόνο ενός απίστευτου Αρμαγεδδώνα, που την έχει οδηγήσει σε πολιτικό και οικονομικό αδιέξοδο.

Ο Ελληνικός λαός βιώνει μια πρωτόγνωρη κατάσταση μεγάλης ανεργίας, της μεγαλύτερης που υπάρχει στην Ευρώπη. Μιας απίστευτης ένδειας, οικονομικής και κοινωνικής, που εγγίζει τα όρια της ανθρωπιστικής καταστροφής.

Οι άνθρωποι που τρέφονται σε συσσίτια υπερβαίνουν τις 250.000. Μεγάλος αριθμός συνανθρώπων μας τρέφεται κυριολεκτικά από τα σκουπίδια. Καρκινοπαθείς μένουν χωρίς θεραπευτική αντιμετώπιση, στερούμενοι των αναγκαίων μέσων να πληρώσουν τα πανάκριβα φάρμακα τους και την νοσηλεία τους σε νοσοκομεία, επειδή δεν έχουν ασφαλιστική κάλυψη, μολονότι επί σειρά ετών πλήρωναν τις εισφορές τους.

Το φαινόμενο να λιποθυμούν παιδιά στα σχολεία λόγω πείνας λαμβάνει εξωπραγματικές διαστάσεις, που μας γυρίζουν στα πέτρινα χρόνια της κατοχής και του εμφυλίου.

Οι αυτοκτονίες ανθρώπων που δεν άντεξαν την ανεργία, τη βίαιη ανατροπή της ζωής τους, τη φτωχοποίησή τους και κυρίως την απώλεια της αξιοπρέπειάς τους, υπερβαίνουν ήδη τις 4.000.

Συνεπώς η Ελλάδα βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της ιστορίας της. Το Ευρωπαϊκό όραμα με το οποίο γαλουχήθηκαν οι γενιές μετά την μεταπολίτευση, έχει ήδη οδηγήσει σε απώλεια της Εθνικής μας Κυριαρχίας, αλλά και σε απώλεια της εσωκομματικής δημοκρατίας.

Κάτω από μια κατ’ επίφαση Κοινοβουλευτική Δημοκρατία υποβόσκουν δομές απολυταρχικού χαρακτήρα.

Οι δομές αυτές άλλωστε του Ελληνικού πολιτεύματος ευθύνονται τα μέγιστα για την κρίσιμη κατάσταση την οποία βιώνει σήμερα ο Ελληνικός λαός.

Η κυριαρχία των πολιτικών δυναστειών, κυρίως των αρχηγών των κομμάτων εξουσίας και των Πρωθυπουργών των τελευταίων δεκαετιών, δυναστειών που κυριάρχησαν και κυριαρχούν μέχρι σήμερα σε όλα τα επίπεδα (οικογενειοκρατία), δυναστειών που βασίζονται σε πελατειακές σχέσεις, πάνω σε αυτές τις διαπροσωπικές σχέσεις είναι δομημένο το Ελληνικό Κράτος και η κοινωνία μας, με αποτέλεσμα να καθίσταται προσχηματική η λειτουργία των θεσμών.

Το πελατειακό αυτό σύστημα εξουσίας, που είναι πλέον απαρχαιωμένο, είναι από την φύση του αναξιοκρατικό, με συνέπεια δύσκολα να μπορεί να ανταγωνιστεί τα πολιτικά συστήματα των λοιπών κρατών της Ε.Ε.

Οι επαγγελματίες πολιτικοί εδώ και χρόνια αποτελούν μια νέα κοινωνική τάξη. Η τάξη αυτή διατείνεται ότι προσωποποιεί την δημοκρατία, εκπροσωπώντας τον λαό απέναντι στην κρατική εξουσία. Παρά την ύπαρξη φωτεινών εξαιρέσεων, η τάξη των επαγγελματιών πολιτικών συμπεριφέρεται σαν ιδιοκτήτης της εξουσίας και του δημοσίου χρήματος.

Επιτυγχάνουν δε, οι επαγγελματίες πολιτικοί την εγκαθίδρυση ενός δαιδαλώδους συστήματος, βασισμένου στις πελατειακές σχέσεις και προσωπικές εξυπηρετήσεις αλλά και τη διαπλοκή τους με τα Μ.Μ.Ε, που προβάλλουν προνομιακά τα κόμματα εξουσίας και ορισμένους μόνο πολιτικούς, βασικά αυτούς που εξυπηρετούν τα συμφέροντα τους.

Τα κόμματα εξουσίας στην Ελλάδα αποδείχθηκαν ανίκανα να εφαρμόσουν με συνέπεια τις πολιτικές που ευαγγελίστηκαν και τους οδήγησαν στην εξουσία. Έτσι, σήμερα φτάσαμε στην απώλεια της Εθνικής οικονομικής κυριαρχίας και την ουσιαστική υποκατάσταση της Ελληνικής Κυβέρνησης από το Δ.Ν.Τ και την περίφημη Τρόικα.

Η ανάκτηση της Εθνικής μας ανεξαρτησίας βέβαια, προϋποθέτει την αφύπνιση της Ελληνικής κοινωνίας. (Αυτή η αφύπνιση βέβαια, είναι απόρροια πολιτικού πολιτισμού). Το πολιτικό μας σύστημα χρειάζεται ανανέωση σε βάθος. Μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί ο πραγματικός εκδημοκρατισμός της χώρας.

Προς αυτήν την κατεύθυνση μπορεί να συμβάλει μια ριζική Αναθεώρηση του Συντάγματος. H Συνταγματική αυτή Αναθεώρηση θα πρέπει να βασιστεί στις ακόλουθες, ενδεικτικά, αλλαγές.

1.    Να καθιερωθεί ανώτατο όριο για την συνολική θητεία όλων των αιρετών αξιωμάτων και ιδίως :
·         Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να εκλέγεται άμεσα από το λαό, και να έχει δικαίωμα εκλογής μόνο για δύο θητείες. Να έχει αυξημένες ρυθμιστικές εξουσίες, όπως αυτές ίσχυαν πριν την Αναθεώρηση του 1986 από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
·         Οι βουλευτές να εκλέγονται για δύο επίσης τετραετίες. Η υπέρβαση του ανώτατου ορίου συνολικής βουλευτικής θητείας θα συνεπάγεται αυτοδίκαια κώλυμα για την υποβολή νέας υποψηφιότητας. Αυτό θα επιτευχθεί με προσθήκη νέας παραγράφου στο άρθρο 56 του Συντάγματος. Θα προβλεφθούν βέβαια μεταβατικές ρυθμίσεις για τους εν ενεργεία βουλευτές. Κατά αυτόν τον τρόπο θα παρεμποδιστεί η επαγγελματοποίηση των πολιτικών.
2.    Να μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών από 300 σε 200.
3.    Να μην μπορεί να διοριστεί μέλος της Κυβέρνησης ή Υφυπουργός, αν δεν είναι εν ενεργεία βουλευτής, ώστε να εκλείψει το φαινόμενο των «δοτών» που καταλαμβάνουν τις θέσεις αυτές με απευθείας ανάθεση από τον Πρωθυπουργό, χωρίς να έχουν τύχει της λαϊκής ψήφου και συνεπώς εκφράζουν την αυθαιρεσία του τελευταίου. Το κυριότερο πλεονέκτημα της ρύθμισης αυτής είναι ότι, συνδυαζόμενη με την συμπλήρωση του χρονικού ορίου βουλευτικής θητείας, θα καθιστά ανέφικτη την πολυετή παραμονή του Πρωθυπουργού στην εξουσία και την ταύτιση των κομμάτων εξουσίας με συγκεκριμένα πρόσωπα. Η αναθεωρούμενη διάταξη εδώ είναι του άρθρου 81 παρ. 2 του Συντάγματος.
4.    Να καταργηθεί η παρ. 3 του άρθρου 54 του Συντάγματος, δηλαδή ο θεσμός των Βουλευτών Επικρατείας.
5.    Να καταργηθεί το άρθρο 86 του Συντάγματος (περί ευθύνης Υπουργών), ώστε να καταστεί επιτέλους δυνατή η άσκηση δίωξης κατά Υπουργών ή Υφυπουργών για ποινικά αδικήματα που έχουν τελέσει κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και να λογοδοτούν όπως όλοι οι πολίτες στα κοινά δικαστήρια, χωρίς καμία ανάμιξη της Βουλής. Να δεσμεύονται αρχικά οι καταθέσεις και τα περιουσιακά στοιχεία όσων Υπουργών διωχθούν ποινικά και εφόσον καταδικαστούν να δημεύονται, κατά το μέρος που δεν δικαιολογείται η απόκτηση τους.
6.    Αλλαγή του άρθρου 44 παρ. 2 του Συντάγματος, όσον αφορά τις διαδικαστικές προϋποθέσεις για την προκήρυξη δημοψηφίσματος, ώστε ο θεσμός αυτός να αποτελέσει όργανο ελέγχου της κρατικής εξουσίας από το εκλογικό σώμα.
7.    Να αναθεωρηθεί το άρθρο 74 παρ. 5 εδάφιο στ του Συντάγματος, οπότε θα απαγορεύεται να εισάγονται για συζήτηση στην Βουλή νομοσχέδια, τα οποία περιέχουν διατάξεις άσχετες με το κύριο αντικείμενο τους καθώς και προσθήκες και τροπολογίες.
8.    Να διασφαλιστεί η λειτουργική ανεξαρτησία των δικαστικών λειτουργών. Να τροποποιηθεί το άρθρο 90 παρ. 5 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο οι προαγωγές στις θέσεις της ηγεσίας της Δικαιοσύνης αποφασίζονται από το Υπουργικό Συμβούλιο και να καθιερωθεί ότι οι προαγωγές αυτές θα γίνονται από τις Ολομέλειες των Ανωτάτων Δικαστηρίων με μυστική ψηφοφορία των μελών τους.
9.    Να τροποποιηθεί το άρθρο 89 παρ. 1 του Συντάγματος, ώστε να απαγορευθεί στους δικαστικούς λειτουργούς η παροχή αμειβόμενης υπηρεσίας στο δημόσιο τομέα και επί τρία τουλάχιστον έτη μετά την αποχώρησή τους από την Υπηρεσία. Συναφώς πρέπει να τροποποιηθούν τα άρθρα 56 παρ. 1 και 89 παρ. 4 του Συντάγματος και να απαγορευθεί να ανακηρυχθούν υποψήφιοι ή να εκλεγούν βουλευτές ή να γίνουν μέλη Κυβέρνησης οι δικαστικοί λειτουργοί επί τρία τουλάχιστον έτη μετά την έξοδο τους από την Υπηρεσία.

Να αποσαφηνιστεί το εργασιακό καθεστώς και ο τρόπος επίλυσης συλλογικών διαφορών εργασίας μέσω διαιτησίας, προς όφελος των εργαζομένων και του δημοσίου συμφέροντος.

Να τροποποιηθούν τα άρθρα 27 και 28 παρ. 3 τα οποία αναφέρονται στην μεταβολή των ορίων της Επικράτειας και σε περιορισμούς ως προς την άσκηση της Εθνικής κυριαρχίας, αντίστοιχα, για τα οποία προβλέπεται έκδοση νόμου με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των Βουλευτών. Τόσο σοβαρά θέματα απαιτούν αυξημένη πλειοψηφία των 3/5 του όλου αριθμού των Βουλευτών, όπως άλλωστε απαιτείται στην περίπτωση της παρ. 2 του άρθρου 28.

Φίλες και Φίλοι

Σκόπευα να αναπτύξω αρκετά από τα σημεία της πρότασής μας, αιτιολογώντας την ανάγκη αναθεώρησης του κάθε άρθρου, δυστυχώς όμως, τα επεισόδια που συνέβησαν και συμβαίνουν σε βάρος των συνανθρώπων μας στη Χαλκιδική, με υποχρεώνουν να είμαι σύντομη, γιατί είναι ανάγκη να αποχωρήσω για να επισκεφθώ άμεσα τον τόπο των επεισοδίων.

Θα αναφερθώ όμως, συνοπτικά, πριν κλείσω τη ομιλία μου, και στο φλέγον ζήτημα των μεταλλείων χρυσού της Χαλκιδικής που υπήρξε η αιτία διχασμού των κατοίκων της Χαλκιδικής και στην συνέχεια έλαβε διαστάσεις κρατικής βίας και αυθαιρεσίας σε βάρος των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι αντιστέκονται στην λειτουργία των μεταλλείων χρυσού.

Τι ισχύει άραγε από όσα αναφέρονται στα κανάλια της T.V και γενικότερα στα Μ.Μ.Ε ;

Οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ διοργανώσαμε ημερίδα την 01 Μαρτίου του 2013, στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ενημερώσουμε όχι μόνο τους κατοίκους της Χαλκιδικής αλλά και του Κιλκίς, της Αλεξανδρούπολης αλλά και ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης, η οποία υφίσταται ήδη, όπως θα διαπιστώσετε στην συνέχεια, τις βλαβερές συνέπειες της επιφανειακής εξόρυξης χρυσού στην Χαλκιδική.

Στην ημερίδα κεντρικοί ομιλητές ήταν οι καθηγητές του Α.Π.Θ Κυριάκος Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Αλέξης Μπένος, Αντώνης Βαρδουλάκης, Θεοχάρης Ζάγκας, Χρήστος Ελευθεριάδης, Κωνσταντίνος Κατσιφαράκης καθώς και ο Καθηγητής του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Σπύρος Αβδημιώτης. Άσκησαν σύντομη παρέμβαση και άλλοι καθηγητές πανεπιστημίου, καθώς και κάτοικοι της περιοχής.

Συνοπτικά αυτά που προέκυψαν ήταν τα ακόλουθα: ότι στις 09/12/2003 ιδρύεται η Ελληνικός Χρυσός Α.Ε με μέτοχο κατά 99.9% τον ιδιοκτήτη της ΑΚΤΩΡ κ. Μπόμπολα και με κεφάλαιο 60.000 ευρώ. Στις 12/12/2003 με υπογραφή του τότε Υφυπουργού κ. Πάχτα, μεταβιβάζεται από την TVX στο Δημόσιο και από το Δημόσιο στην Ελληνικός Χρυσός, όλη η περιουσία αντί 11 εκ. ευρώ. Τι περιλαμβάνει η περιουσία αυτή;

1.   34 οριστικές παραχωρήσεις μεταλλείων έκτασης 317.000 στρεμμάτων.
2.   40.000 τ.μ βιομηχανικών κτιρίων και γραφείων.
3.   2.500 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης.
4.   11.000 τ.μ αστικά οικόπεδα.
5.   310 κατοικίες στο Στρατώνι.

Με τον Νόμο 3220/28-01-2004 μεταβιβάζονται όλα τα παραπάνω στην εταιρία Ελληνικός Χρυσός, στη συνέχεια δε το 95% μεταβιβάστηκε στην EL DORADO GOLD ενώ η ΑΚΤΩΡ κατέχει το 5%.

Στη σύμβαση μεταβίβασης ορίζεται ρητά ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν κατοχυρώνει δικαιώματα επί των εξορυσσομένων μεταλλευμάτων. Οι παραχωρήσεις ισχύουν μέχρι το 2026 και μπορούν να ανανεωθούν δύο φορές για διάρκεια 25 ετών την κάθε φορά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρώντας ότι η αγοροπωλησία και το τίμημα των μεταλλείων έναντι μόλις 11 εκ. ευρώ, είναι απαράδεκτα χαμηλό και ζημιογόνο για το Ελληνικό Δημόσιο, επιδίκασε πρόστιμο 15.5 εκ. ευρώ στην ιδιοκτήτρια εταιρία υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
Ο Υπουργός ΠΕΚΑ κ. Παπακωνσταντίνου, ο γνωστός Γεώργιος Παπακωνσταντίνου, προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με αίτημα να μην πληρώσει η εταιρία Ελληνικός Χρυσός το πρόστιμο αυτό στο Ελληνικό Δημόσιο.

Σημειώνουμε ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου μια εβδομάδα αφότου ανέλαβε ως Υπουργός ΥΠΕΚΑ υπέγραψε την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ η προκάτοχος του κ. Μπιρμπίλη δεν την υπέγραφε επί 10 μήνες.

Η αξία μόνο του χρυσού και του αργύρου σε Σκουριές, Ολυμπιάδα και Στρατώνι υπολογίζεται σε 11 δις. ευρώ. Παραλείπουμε την αξία του χαλκού που υπάρχει στην περιοχή, η οποία είναι επίσης πολύ υψηλή.

Συνεπώς μέχρι στιγμής, διαπιστώνουμε ότι το Ελληνικό Δημόσιο όχι μόνο δεν κέρδισε από την επένδυση αυτή, αλλά ζημιώθηκε τα μέγιστα.

Ας εξετάσουμε τώρα συνοπτικά, γιατί αντιδρούν οι κάτοικοι των περιοχών της Χαλκιδικής και δεν θέλουν να λειτουργήσουν τα μεταλλεία:

Σύμφωνα με την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η εξόρυξη του μεταλλεύματος θα γίνεται με την μέθοδο της επιφανειακής εξόρυξης. Σύμφωνα πάντα με την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με την επιφανειακή εξόρυξη, θα δημιουργούνται εκπομπές σκόνης στον αέρα 5.483 τόνοι την ώρα. Στη σκόνη αυτή εμπεριέχονται τεράστιες ποσότητες κυανίου. Τα βαρέα μέταλλα όπως είναι το κυάνιο, αρσενικό ή μόλυβδος, όταν καταλήξουν στον αέρα μπορούν να προκαλέσουν βαρύτατες ασθένειες που επηρεάζουν την αναπνευστική οδό, λευχαιμία, διάφορους τύπους καρκίνου, κ.λ.π.

Όπως γνωρίζεται πολύ καλά, σκόνη μεταφέρεται από την Αφρική και καλύπτει όλη την Ελλάδα. Οι τεράστιες ποσότητες σκόνης από την εξόρυξη του χρυσού που είναι εμπλουτισμένες με κυάνιο, ασφαλώς δεν καλύπτουν μόνο την Χαλκιδική. Η ατμόσφαιρα δεν γνωρίζει όρια και η ρύπανση, η οποία εκπέμπεται σε αυτήν, μπορεί εύκολα και γρήγορα να μεταφερθεί από τον άνεμο πολύ μακριά σε άλλες περιοχές. Κοινότητες ανθρώπων και οικοσυστήματα που βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση, μπορεί να υφίστανται δυσμενέστατες επιπτώσεις λόγω της μεταφοράς ρύπων από τον άνεμο, αλλά και τις εκπομπές ρύπων που προκαλούνται από την μεταφορά του μεταλλεύματος.

Συνεπώς όλη η Βόρεια Ελλάδα, όχι μόνο η Χαλκιδική, είμαστε εκτεθειμένοι στις δυσμενείς επιπτώσεις από την εξόρυξη του χρυσού με κίνδυνο της υγείας και της ίδιας της ζωής μας.

Πρέπει να το καταλάβετε ότι η σκόνη αυτή που εκπέμπεται στην ατμόσφαιρα δεν θα περιοριστεί μόνο στην Βόρειο Ελλάδα. Θα καλύψει όλη την Ελλάδα, όπως μας καλύπτει η κόκκινη σκόνη που σηκώνεται από την Αφρική.

Φίλες και φίλοι,

Αυτόν τον τόπο μας τον άφησαν ως παρακαταθήκη οι πρόγονοι μας για να τον μεταβιβάσουμε στα παιδιά μας και στα εγγόνια μας. Αυτόν τον τόπο έχουμε ιερή υποχρέωση να τον προστατεύσουμε.

Εμείς οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ αγωνιζόμαστε και θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας δίπλα στα αδέρφια μας της Χαλκιδικής. Αγωνιζόμαστε για την υγεία και την ζωή των παιδιών μας, τον εγγονών μας, την προστασία του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο ζούμε, παράγουμε και εξελισσόμαστε. Δεν τον χαρίζουμε σε εταιρίες που επιδιώκουν μόνο το κέρδος τους, αδιαφορώντας για τις ζωές μας. Ο αγώνας συνεχίζεται και να είστε βέβαιοι ότι θα νικήσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου