ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Τρίτη, 11 Δεκεμβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ – ΜΑΡΙΑΣ ΓΙΑΤΑΓΑΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ


ΘΕΜΑ: «Ο κ. Στουρνάρας αδιαφορεί πλήρως για την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας μας. Υπηρετεί μόνο τα αφεντικά του.»

Ερώτηση κατέθεσε η Χρυσούλα – Μαρία Γιαταγάνα Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ σχετικά με την απόφαση του Ομίλου Λάτση να παραχωρήσει τη Μαρίνα του Φλοίσβου στον τουρκικό Όμιλο Dogus, μια εταιρεία συμμετοχών στην οποία έχει μερίδιο και το Μετοχικό Ταμείο Στρατού της Τουρκίας.

 Το ερώτημα, πλέον, είναι εάν η κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς, ο Υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας και ο Υπουργός Άμυνας Π. Παναγιωτόπουλος συμφωνούν. 

Ο Όμιλος Λάτση δεν έχει το δικαίωμα (από τη σύμβαση του 2002) να παραχωρήσει τη μαρίνα σε κανέναν άλλον, αν δεν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της ΕΤΑΔ, της οποίας μέτοχος (100%) είναι το Κράτος και συγκεκριμένα το υπουργείο Οικονομικών-δηλαδή ο κ. Στουρνάρας. 

Η Κυβέρνηση προκειμένου να ικανοποιήσει τους τοκογλύφους δανειστές της Χώρας μας θα επιτρέψει να εγκατασταθεί Τούρκικο Μάτι στον Φλοίσβο; Απέναντι από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας;

Η διατήρηση της Μαρίνας Φλοίσβου υπό Ελληνικό έλεγχο αποτελεί μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης.


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:
1. Οικονομικών
2. Εθνικής Άμυνας
                  
ΘΕΜΑ: «Η διατήρηση της Μαρίνας Φλοίσβου υπό Ελληνικό έλεγχο αποτελεί μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας»

Σύμφωνα με δημοσιεύματα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης:

«Οι Τούρκοι στρατηγοί θα μπορούν να παρακολουθούν τον ελληνικό Στόλο πίνοντας καφέ στον… Φλοίσβο. Αυτό θα είναι το αποτέλεσμα της απόφασης του Ομίλου Λάτση να παραχωρήσει τη Μαρίνα του Φλοίσβου στον τουρκικό Όμιλο Dogus, μια εταιρεία συμμετοχών στην οποία έχει μερίδιο και το Μετοχικό Ταμείο Στρατού της Τουρκίας.

Λίγα μίλια από τη Σαλαμίνα μπροστά στο μοναδικό πέρασμα των ελληνικών πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και μπροστά στο κεντρικό λιμάνι της Χώρας, τον Πειραιά, οι Τούρκοι στήνουν γραφείο και ό,τι άλλο γουστάρουν!

Το ερώτημα, πλέον, είναι εάν η κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς, ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας και ο υπουργός Άμυνας Π. Παναγιωτόπουλος συμφωνούν. Ο Όμιλος Λάτση δεν έχει το δικαίωμα (από τη σύμβαση του 2002) να παραχωρήσει τη μαρίνα σε κανέναν άλλον, αν δεν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της ΕΤΑΔ, της οποίας μέτοχος (100%) είναι το κράτος και συγκεκριμένα το υπουργείο Οικονομικών-δηλαδή ο κ. Στουρνάρας.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το 2002, η Μαρίνα του Φλοίσβου πέρασε στον Όμιλο Λάτση, έπειτα από διαγωνισμό. Η εταιρεία LAMDA Flisvos Marina αποτέλεσε κοινοπραξία των εταιρειών LAMDA Flisvos Holding A.E(LFH) (77,23%) και της κρατικής Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) (22,77%).
Η κοινοπραξία LAMDA Flisvos Holding ήταν το επενδυτικό σχήμα (μεταξύ LAMDA Development 61 %, Zerian 30%, Alfa Ocean Developments 9%) που έχει συμβληθεί με την ΕΤΑ (Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης) μέσω της Σύμβασης Μίσθωσης και Παραχώρησης Δικαιωμάτων Εκμετάλλευσης της Μαρίνας Φλοίσβου και έχει αναλάβει -μέσω της συμμετοχής της στη θυγατρική της εταιρεία LFM-την ανάπτυξη, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση των λιμενικών και χερσαίων εγκαταστάσεων της Μαρίνας Φλοίσβου.
Στη σύμβαση παραχώρησης ήταν σαφές ότι για κάθε αλλαγή μετοχικής σύνθεσης ή για πώληση ή για ενοικίαση ή για παραχώρηση σε τρίτον της διαχείρισης της μαρίνας, πρέπει να συμφωνήσει το ελληνικό κράτος, τότε η ΕΤΑ, δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών. Δεν πρόκειται, δηλαδή, για πώληση και 100% παραχώρηση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Οι μαρίνες δόθηκαν έναντι χρονιαίου τιμήματος και δόθηκαν σε Έλληνες.  
Ειδικά για τη Μαρίνα του Φλοίσβου -που βρίσκεται κοντά στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας-είχε λόγο και το υπουργείο Άμυνας.

Αυτό που συμβαίνει τώρα γίνεται με τη σύμφωνη γνώμη και την ευθύνη του Γιάννη Στουρνάρα. Η ευθύνη, δε, δεν περιορίζεται μόνο σε λόγους τυπικούς αλλά και ουσιαστικούς. Η συμφωνία του Ομίλου Λάτση με τον Όμιλο Dogus φαίνεται ότι προβλέπει συμμετοχή των Τούρκων στη μαρίνα. Κανένα, όμως, τυπικό (νομικό) τρικ δεν μπορεί να παρακάμψει την ευθύνη της κυβέρνησης για ένα τέτοιο ζήτημα.

Το ίδιο ισχύει και για τον υπουργό Άμυνας Π. Παναγιωτόπουλο και για τη στρατιωτική ηγεσία όπως, φυσικά, και για τον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά.
Το θέμα έχει σημασία από κάθε άποψη, ακόμα και για λόγους συμβολισμού. Σήμερα, υπό το κράτος της παραχώρησης των πάντων, φαίνεται ότι το υπουργείο Οικονομικών και η κυβέρνηση, αδιαφορώντας για τις παράπλευρες συνέπειες, δίνει σε όποιον προσφέρει τα περισσότερα τα πάντα, ακόμα και σημεία εθνικής σημασίας.

Έναν χρόνο πριν, οι Τούρκοι κυβερνητικοί παράγοντες διαπίστωναν ότι οι «Έλληνες ξεπουλάνε, ώρα να αγοράσουμε».»

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1. Αληθεύουν τα δημοσιεύματα;
2. Θα αναλάβετε την αυτονόητη πρωτοβουλία για να αποτραπεί η πώληση της συγκεκριμένης κρίσιμης για την εθνική ασφάλεια υποδομής;
3. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να εξασφαλιστεί η δυνατότητα του Πολεμικού Ναυτικού να μην βρίσκεται υπό επιτήρηση και μάλιστα τουρκική;
4. Έχετε σκοπό να ξεπουλήσετε τα πάντα έστω και εάν διακυβεύεται η Εθνική Ασφάλεια; 

 Η Ερωτώσα Βουλευτής
Χρυσούλα – Μαρία Γιαταγάνα
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου