ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Τρίτη, 16 Ιουλίου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΘΕΜΑ: «Υποχρεωτικές μεταθέσεις των «υπεράριθμων» εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
  
Κύριοι Υπουργοί,

Το τελικό σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος, που αφορά τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έχει προκαλέσει, όπως είναι φυσικό, πλήθος αντιδράσεων.

Η βασικότερη αντίρρηση διατυπώνεται, όσον αφορά τον τρόπο που το ηλεκτρονικό σύστημα τροφοδοτήθηκε και επεξεργάστηκε τα δεδομένα, εκ των οποίων υπολογίστηκε ο αριθμός των υπεράριθμων εκπαιδευτικών.

Σε πολλές περιπτώσεις, διαπιστώνεται ότι τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την παραπάνω διαδικασία, όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αλλά αντίθετα, ο αριθμός των υπεράριθμων έχει διογκωθεί τεχνητά, χωρίς να συνυπολογίζονται οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, με σκοπό το Υπουργείο Παιδείας να προκαλέσει εντυπώσεις στην κοινωνία. Υπάρχουν, μάλιστα, περιπτώσεις σε ειδικότητες, που το σύστημα βγάζει περισσότερους υπεράριθμους από όσους υπηρετούν στον εκάστοτε νομό!

Πρόκειται, λοιπόν, για μείζον ζήτημα που αφορά όλη την κοινωνία και όχι μόνο τον κλάδο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, που πλήττεται άμεσα. Οι υποχρεωτικές μεταθέσεις θα προκαλέσουν αναστάτωση στη ζωή χιλιάδων πολιτών, είτε είναι εκπαιδευτικοί που θα δουν τη ζωή τους να ανατρέπεται βίαια, είτε είναι οι γονείς και οι μαθητές, που το πιο πιθανό είναι να βρεθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβρη σε σχολεία με περισσότερες ελλείψεις παρά πλεονασμούς.

Εκ των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω, ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:

1.    Έχει προβλέψει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τον εξορθολογισμό του ηλεκτρονικού συστήματος υπολογισμού των υπεράριθμων εκπαιδευτικών με τρόπο, ώστε να ανταποκρίνεται στα πραγματικά δεδομένα, συνυπολογίζοντας τις ιδιαιτερότητες των σχολείων σε κάθε περιοχή, τις ειδικότητες που διδάσκουν ολιγόωρα μαθήματα, τα μαθήματα Β’ ανάθεσης και Β’ ειδικότητας;
2.    Έχουν υπολογιστεί οι περιπτώσεις εξαίρεσης από τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, που να βασίζονται σε κοινωνικά κριτήρια, όπως είναι η οικογενειακή κατάσταση ή το βεβαρημένο ιστορικό υγείας;
3.    Τι νόημα έχει να ζητά το Υπουργείο από τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν δηλώσεις συναίνεσης, εφόσον όσοι δεν συναινέσουν στην υποχρεωτική τους μετάθεση, κατατάσσονται στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας;

Η Ερωτώσα Βουλευτής


Σταυρούλα Ξουλίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου