ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΛΩΔΙΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ


«ΑΛΗΘΕΥΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΝΟΡΒΗΓΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΑΠΛΩΝΕΙ ΤΑ ΚΑΛΩΔΙΑ, ΔΙΝΕΙ ΣΗΜΑ ΚΟΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΡΥΜΟΥΛΚΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΘΟΛΩΣΕΙ ΤΑ ΝΕΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ;»

Τον κώδωνα του κινδύνου για τη μετατροπή της ωραιότερης παραλίας της Αττικής, του ιστορικού κόλπου του Μαραθώνα σε «νεκρά θάλασσα», μετά την τοποθέτηση καλωδιώσεων για τη μεταφορά αιολικής ενέργειας, στα πλαίσια της «πράσινης ανάπτυξης» που με πάθος ευαγγελιζόταν ο τέως πρωθυπουργός Γεώργιος Ανδρέα Παπανδρέου, έκρουσε με Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος Ευάγγελο Λιβιεράτο, Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη και Εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη ο Βουλευτής Επικρατείας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Το περιβαλλοντικό αυτό έγκλημα, έφερε στο φως της δημοσιότητας με ρεπορτάζ της η Πόπη Σουφλή, για το έγκριτο δημοσιογραφικό ιστολόγιο attikanea.blogspot.com.

Σύμφωνα με την Πόπη Σουφλή, «τις τελευταίες ημέρες, το νορβηγικό πλοίο Nexans Skagerrak, εξυπηρετώντας ιδιωτικά συμφέροντα, απλώνει καλώδια ρεύματος στο Νότιο Ευβοϊκό, με σκοπό να πωλείται η πολύτιμη αιολική ενέργεια που παράγεται στην Εύβοια, με ακριβό τιμολόγιο στη ΔΕΗ της Αττικής!»

«Γιατί προχωρούν τη μεταφορά αιολικής ενέργειας στον ενιαίο καλλικρατικό Δήμο Μαραθώνα, τη στιγμή που λίγα χρόνια νωρίτερα είχε ληφθεί απόφαση από το τότε Νομαρχιακό Συμβούλιο της Ανατολικής Αττικής βάσει της οποίας απαγορευόταν η τοποθέτηση καλωδιώσεων;» ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Τέρενς Κουίκ και αποκαλύπτει πώς «σύμφωνα με τα οριζόμενα από τη σύμβαση του Aarhus, η Δημοτική Αρχή, όφειλε να προβεί σε ενημέρωση των κατοίκων της περιοχής για το συγκεκριμένο έργο, κάτι που δεν συνέβη ποτέ».

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΛΙΒΙΕΡΑΤΟ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

ΘΕΜΑ: ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΛΩΔΙΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

κ.κ. Υπουργοί,

Με ιδιαίτερη λύπη και ανησυχία πληροφορήθηκα ότι η ωραιότερη παραλία της Αττικής, ο ιστορικός κόλπος του Μαραθώνα, κινδυνεύει στα πλαίσια της «πράσινης ανάπτυξης» που με πάθος ευαγγελιζόταν ο τέως πρωθυπουργός και νυν τρόφιμος αμερικανικών πανεπιστημίων, Γεώργιος Ανδρέα Παπανδρέου, να μετατραπεί σε «νεκρά θάλασσα», μετά την τοποθέτηση καλωδιώσεων για τη μεταφορά αιολικής ενέργειας.

Προς επίρρωση των λεγομένων μου, σας παραθέτω αυτούσιο το ρεπορτάζ της Πόπης Σουφλή, από το έγκριτο δημοσιογραφικό ιστολόγιο attikanea.blogspot.com:

«Καταστρέφουν την ωραιότερη παραλία της Αττικής, τον ιστορικό κόλπο του Μαραθώνα, για να εξυπηρετήσουν ιδιωτικά συμφέροντα;

Τις τελευταίες μέρες το νορβηγικό πλοίο NEXANS_SKAGERRAK, απλώνει καλώδια ρεύματος στο Νότιο Ευβοϊκό, με σκοπό, να  συνδεθεί η αιολική ενέργεια της Εύβοιας με την ΔΕΗ του τμήματος αυτού  της Αττική και να πωλείται η πολύτιμη αιολική ενέργεια που παράγεται στην Εύβοια, με ακριβό τιμολόγιο στην ΔΕΗ της Αττικής !

Οι κάτοικοι της Αττικής, πρέπει να ξεσηκωθούν!

Είναι γνωστό, ότι η ΔΕΗ, πρόκειται να πωληθεί σε ξένους ή εγχώριους επενδυτές, στο πλαίσιο του ΕΘΝΙΚΟΥ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ, από την ΤΡΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, με ότι αυτό θα σημαίνει για τους καταναλωτές, που θα δουν τα τιμολόγια της ξένης πλέον ΔΕΗ, να εκτοξεύονται σε απαγορευτικούς για τον οικογενειακό προϋπολογισμό ρυθμούς.

Είναι βέβαιο πως ακολουθούν και οι ανεμογεννήτριες, στον κόλπο του Μαραθώνα, παρά το γεγονός, ότι οι Δημοτικές Αρχές  και οι  κάτοικοι έχουν αντισταθεί.

Τα ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ, ως εφημερίδα, είχαν δημοσιεύσει το παιχνίδι που παιζόταν με τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας μέσω καλωδίων και η πρώην Δημοτική Αρχή της Νέας Μάκρης, με τον τότε δήμαρχο Ιορδάνη Λουίζο, είχαν λάβει αρνητική θέση στη διέλευση αυτή.

Να υπενθυμίσουμε πως στο παρελθόν, τόσο η Δημοτική Αρχή του Δήμου Μαραθώνα (πριν ενταχθεί στον ενιαίο καλλικρατικό Δήμο), η πρώην Κοινότητα Γραμματικού, αλλά και η πρώην Νομαρχία Ανατολικής Αττικής, είχαν ΑΡΝΗΘΕΙ την μεταφορά της Αιολικής ενέργειας μέσω καλωδίων.

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΩΡΑ;

Τα attikanea, αποκαλύπτουν κατ' αποκλειστικότητα, τη δράση και την πορεία του Νορβηγικού σκάφους και τα συμπεράσματα δικά σας.

Εμείς απλά, προειδοποιούμε το Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή, ότι ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΛΟΓΟΙ ΑΝ ΨΗΦΙΣΟΥΝ - ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ! ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ, ΥΠΑΡΧΕΙ  ΕΝΑΣ ΗΡΩΙΚΟΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ, Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΕΠΟΝΗΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΓΝΩΣΗ!


ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΡΒΗΓΙΚΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΣΤΟ ΑΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ:

ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΑΙΣ, ΕΧΕΙ ΕΝΔΕΙΞΗ ΚΟΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΡΥΜΟΥΛΚΟΥ Ή ΠΛΟΗΓΟΥ;

TO ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΕΙΝΑΙ NEXANS_SKAGERRAK ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΝΟΡΒΗΓΙΚΟ. ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΣΗΜΑ ΓΙΑ ΡΥΜΟΥΛΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΟΤΕΡΟ. ΜΗΠΩΣ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΔΙΑΦΥΓΟΥΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ;

Αν ο Δήμαρχος Μαραθώνα και η Δημοτική Αρχή, απαντήσουν σ' αυτές τις ερωτήσεις, ... ας ψηφίσουν...

Διαφορετικά, θα κληθούν να απαντήσουν στον ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΚΥΡΙΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΠΕΠΟΝΗ».

Αυτό είναι το δημοσίευμα - ρεπορτάζ κ.κ. Υπουργοί και σύμφωνα με τα νεώτερα δημοσιεύματα του Βlog attikanea, το Δημοτικό Συμβούλιο, καταψήφισε την μεταφορά Αιολικής Ενέργειας. Η απόφαση θα ληφθεί από την Περιφέρεια Αττικής και θέλω να πιστεύω πως θα είναι αρνητική και θα επικυρώσει το ομόφωνο σχεδόν ψήφισμα του Δήμου Μαραθώνα (μειοψήφησε η Δημοτική παράταξη που πρόσκειται στο ΚΚΕ με ψήφο λευκή).

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε:

  1. Γιατί προχωρούν τη μεταφορά αιολικής ενέργειας στον ενιαίο καλλικρατικό Δήμο Μαραθώνα, τη στιγμή που λίγα χρόνια νωρίτερα είχε ληφθεί απόφαση από το τότε Νομαρχιακό Συμβούλιο της Ανατολικής Αττικής βάσει της οποίας απαγορευόταν η τοποθέτηση καλωδιώσεων; Σας υπενθυμίζω ότι αρνητική ήταν και η θέση των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων Νέας Μάκρης, Μαραθώνα και της Κοινότητας Γραμματικού.
  2. Τι άλλαξε και φθάσαμε στο σημείο, νορβηγικό σκάφος να τοποθετεί  τα καλώδια για τη μεταφορά αιολικής ενέργειας;
  3. Γιατί στο ΑΙΣ υπάρχει ένδειξη κότερου και όχι ρυμουλκού ή πλοηγού;
  4. Υπάρχει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το συγκεκριμένο έργο; Εάν ναι, ζητώ να κατατεθεί.
  5. Έχει γίνει μελέτη Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης όπως ορίζει η ΚΥΑ 107017/2006; Παρακαλώ, να κατατεθεί.
  6. Σύμφωνα με τα οριζόμενα από τη σύμβαση του Aarhus, η Δημοτική Αρχή υποχρεούται να προβεί σε ενημέρωση των κατοίκων της περιοχής για το συγκεκριμένο έργο. Εξ’ όσων γνωρίζω, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Πώς προχωράει λοιπόν σε μία τέτοια ενέργεια;

 Ο Ερωτών Βουλευτής

Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου