ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΝΟΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ


«Στη Βουλή τα προβλήματα λειτουργίας της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης»


Ερώτηση προς τους Υπουργούς  Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κ. Αρβανιτόπουλο και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Ι. Βρούτση κατέθεσε χθες, 11 Δεκεμβρίου, ο υπεύθυνος τομέα κοινοβουλευτικής ευθύνης Οικονομικών και αναπληρωτής κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, Βουλευτής Ηρακλείου Νότης Μαριάς, σχετικά με τα κτηριακά και χωροταξικά προβλήματα που αντιμετωπίζει κατά την λειτουργία της η Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση στο Δήμο Ηρακλείου Κρήτης.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

 Κύριοι  Υπουργοί,

Τα τελευταία χρόνια στα σχολεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.) σημειώνεται μεγάλη αύξηση του μαθητικού δυναμικού, συγκεκριμένα 10% κάθε χρόνο. Οι ανεπαρκείς κτηριακές υποδομές σε συνδυασμό με τη λανθασμένη χωροταξική κατανομή των σχολείων της Ε.Ε. και την σημαντική αύξηση του μαθητικού δυναμικού, έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης ένα ασφυκτικό περιβάλλον με κύρια θύματα τους μαθητές της Ε.Ε. και το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο.

Στον Δήμο Ηρακλείου υπάρχουν 6 ημερήσια σχολεία της Ε.Ε. (5 ΕΠΑ.Λ-1ΕΠΑ.Σ), 1 εσπερινό ΕΠΑ.Λ (680 μαθητές) και 2 Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (Σ.Ε.Κ.). Η χωροταξία των σχολείων της Ε.Ε. είναι εντελώς λανθασμένη, το 70% των σχολείων της είναι συγκεντρωμένα σε μια περιοχή (Κηπούπολη) στο κέντρο της πόλης (1οΕΠΑ.Λ, 4οΕΠΑ.Λ, 6οΕΠΑ.Λ, ΕΠΑ.Σ, 1οΣΕΚ και 2οΣΕΚ), το 2οΕΠΑ.Λ ξεφεύγει λίγο από το κέντρο και στα άκρα της πόλης (δυτικά και ανατολικά) υπάρχουν από ένα ΕΠΑ.Λ (το 3οΕΠΑ.Λ Ανατολικά και το 5οΕΠΑ.Λ δυτικά). Τα κτήρια που διαθέτουν τα ημερήσια σχολεία της ΤΕΕ στο Ηράκλειο είναι 5 αντί 6 όσα είναι και τα ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ. Δύο σχολεία μας συστεγάζονται στο ίδιο κτήριο (1οΕΠΑ.Λ – ΕΠΑ.Σ).

Το 2011 συγκροτήθηκε μια επιτροπή υπό τον Προϊστάμενο Ε.Ε. με σκοπό την ανεύρεση λύσεων στο κτηριακό και χωροταξικό πρόβλημα της Ε.Ε. Στα πλαίσια του έργου αυτής της επιτροπής αποτυπώθηκε το μαθητικό δυναμικό σε συνδυασμό με τη δυναμική των κτηρίων των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ-ΕΠΑ.Σ. Το μαθητικό δυναμικό των ημερήσιων σχολείων της Ε.Ε. το 2011 ήταν 2.275 μαθητές και η δυνατότητα στέγασης των κτηρίων της ήταν και είναι για 1947 μαθητές. Οι 328 μαθητές που περίσσευαν βρισκόντουσαν σε λυόμενες αίθουσες, στα αμφιθέατρα των σχολείων που είχαν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας, σε βοηθητικούς χώρους που χρησιμοποιούνταν για μάθημα,τυφλές αίθουσες 3χ3 χωρίς παράθυρα, στα απογευματινά τμήματα που λειτουργούσαν και στις πάρα πολλές ώρες θεωρίας που γινόντουσαν στους εργαστηριακούς χώρους των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων (Σ.Ε.Κ.) όπου οι μαθητές πρέπει να ασκούνται μόνο εργαστηριακά.

Σχετικά με το 2012, ο αριθμός των μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ-ΕΠΑ.Σ έχει ξεπεράσει τους 2500, η πλειοψηφία των ΕΠΑ.Λ έχει πάνω από 450 μαθητές και τα κτήρια παραμένουν ακριβώς ίδια όπως και το 2011. Έτσι, σήμερα υπάρχουν 550 μαθητές που πρέπει να χωρέσουν στις ανεπαρκείς κτηριακές υποδομές. Ακόμη και τώρα αναζητούνται παρεμβάσεις και μαγικά «τρίκ» για να μπουν οι μαθητές μας να κάνουν μάθημα. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές δεν κάνουν πλήρες ωράριο λόγω των κενών που υπάρχουν από τους αναπληρωτές καθηγητές και όταν καλυφθούν τα κενά αυτά το πρόβλημα θα φανερωθεί σε όλο του το μεγαλείο. Ο Δήμος Ηρακλείου για να λύσει το πρόβλημα προχώρησε σε αίτημα προς τον ΟΣΚ με Α.Π.163514-11/10/2012, για την προμήθεια λυόμενων αιθουσών, μια λύση πρόχειρη και αντιπαιδαγωγική που βρίσκει κάθετα αντίθετους τους εκπροσώπους της ΕΛΤΕΕ.

Να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο αρκετοί μαθητές που επιθυμούν να εγγραφούν σε σχολεία της Ε.Ε., λόγω της έλλειψης αιθουσών δεν εγγράφονται τελικά σε αυτά και καταφεύγουν στα Γειτονικά Γενικά λύκεια που έχουν τη δυνατότητα να τους δεχτούν. Οι εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας κάνουν λόγο για την ανάγκη αύξησης των μαθητών που επιλέγουν την Ε.Ε. ώστε να προσεγγίσουμε το ευρωπαϊκό μέσο όρο δηλαδή 50% Γ.Λ.-50%ΕΠΑ.Λ και να τροφοδοτηθεί η αγορά εργασίας με ικανά εξειδικευμένα στελέχη που θα εργαστούν στο τομέα της γεωργίας, του τουρισμού, των υπηρεσιών, των κατασκευών κλπ που κατά γενική ομολογία θα συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας. Η αύξηση λοιπόν αυτή στο Ηράκλειο αλλά και σε αρκετούς δήμους της επικράτειας συντελείται για πολλούς λόγους  αλλά δυστυχώς η έλλειψη σχεδιασμού, όσο αφορά την κτηριακή και χωροταξική κατανομή των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, λειτουργεί ως τροχοπέδη και ανάχωμα.

Για τη λύση του προβλήματος η τοπική Ένωση Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.), τα τελευταία χρόνια, έχει καταθέσει, στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας, στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και στον Αντιδήμαρχο Παιδείας, μια σειρά από προτάσεις που καμία όμως δεν έχει προχωρήσει μέχρι στιγμής. Μια λύση που απομένει  να διερευνηθεί  είναι η στέγαση ενός σχολείου της ΤΕΕ, σε πρωινή βάρδια, στο κτήριο των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ, που λειτουργούν κυρίως σε απογευματινό ωράριο, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες.

Διανύουμε άλλη μια σχολική χρονιά και το κτηριακό - χωροταξικό πρόβλημα της Ε.Ε. παραμένει άλυτο. Οι μαθητές μας και φέτος θα κάνουν μάθημα σε αποθήκες, λυόμενες αίθουσες, θεωρίες μέσα στα εργαστήρια, μαθήματα τις μισές μέρες πρωί και τις άλλες απόγευμα κ.ά.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

·         Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την άμεση λύση του κτηριακού και χωροταξικού προβλήματος των σχολείων της ΤΕΕ στο Ηράκλειο Κρήτης;

·         Προτίθεστε να προβείτε σε ένα συνολικό σχεδιασμό για την λύση των κτηριακών προβλημάτων που δημιουργούνται από την σταθερή αύξηση των μαθητών στα σχολεία της ΤΕΕ;

·         Σκοπεύετε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνται για να διερευνηθεί η δυνατότητα στέγασης ενός ΕΠΑ.Λ στο κτήριο του ΟΑΕΔ, όπως εξάλλου προβλέπεται από τον ν.1566/1985 (άρθρο 10 παρ. 7) αναφορικά με την κοινή χρήση των υποδομών των επαγγελματικών σχολείων και των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ

Ο ερωτών Βουλευτής

Νότης Μαριάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου