Θέμα: «Παραποίηση της ελληνικής ιστορίας σε βιβλία των σχολείων μας»
Εδώ και δεκαετίες η Ελληνική ιστορία διαστρεβλώνεται και
παραποιείται με συντεταγμένη και συστηματική ανθελληνική στρατηγική. Τα βιβλία
Ιστορίας είναι κακογραμμένα με σοβαρές ιστορικές παραλείψεις ,με κείμενο σε
λόγια γλώσσα, δυσλειτουργική σε σχέση με το πλαίσιο επικοινωνίας για το οποίο
προορίζεται.
Λείπουν τα στοιχεία εκείνα που προάγουν το κριτικό πνεύμα
και τον ιστορικό εγγραμματισμό τους. Η στείρα γεγονοτολογία, ο δογματισμός και
η χρηστομάθεια δεν βοηθούν στη συγκρότηση εννοιών (π.χ. ιστορικός χρόνος,
αλλαγή και συνέχεια, τεκμήριο, αιτία και συνέπεια, ιστορική σημαντικότητα).
Θα προχωρήσουμε σε μια μικρή παράθεση κάποιων ιστορικών
ανακριβειών μια που αυτές είναι πολλές και διάσπαρτες σε όλα τα ιστορικά
αντικείμενα.
Το βιβλίο της Ιστορίας της Στ' Τάξης του Δημοτικού,
αναφέρει στη σελίδα 195 χαρακτηριστικά «Οι Τούρκοι μπήκαν στη Σμύρνη.
Πυρπόλησαν την Ελληνική και την Αρμενική συνοικία, ενώ ο Μητροπολίτης
Χρυσόστομος παραδόθηκε στο μουσουλμανικό πλήθος και θανατώθηκε. Σκηνές
ανείπωτου πόνου εκτυλίχθηκαν στο λιμάνι με πρωταγωνιστές πλήθος προσφύγων που
αγωνίζονται στα πλοία για να σωθούν.
Σφαγές χριστιανών και λεηλασίες ολοκλήρωσαν την
καταστροφή. Ήταν το δραματικό τέλος της μακραίωνης Ελληνικής παρουσίας στην
περιοχή».
Αν και αποτελεί αναμφισβήτητο ιστορικό δεδομένο ότι οι
Έλληνες της Μικράς Ασίας έχουν εκεί τις αρχέγονες ρίζες τους, παρατηρούμε ότι
διαστρεβλώνεται η ιστορική αυτή αλήθεια αφού θεωρούμαστε πρόσφυγες στη γη των
προγόνων μας .
Όσον αφορά το βιβλίο ιστορίας της Γ’ γυμνασίου στο
κεφάλαιο της νεότερης ιστορία μας στη σελίδα 163 παραθέτεται το εξής απόσπασμα:
«την ίδια εποχή, (1996) με αφορμή τη διεκδίκηση από την Τουρκία της
βραχονησίδας Ίμια στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις
που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις.
Δεν γίνεται καμία μνεία δυστυχώς στην ιερή μνήμη των
τριών παλικαριών του Πολεμικού Ναυτικού, πλήρωμα του ελικοπτέρου ΠΝ 21 της
Φρεγάτας «ΝΑΒΑΡΙΝΟ » – Χριστόδουλου ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ κυβερνήτη, Υποπλοιάρχου ΠΝ,
Παναγιώτη ΒΛΑΧΑΚΟΥ συγκυβερνήτη, Υποπλοιάρχου ΠΝ, και Έκτορα ΓΙΑΛΟΨΟΥ χειριστή
συσκευών, Αρχικελευστή ΠΝ – που θυσιάστηκαν, την 31η Ιανουαρίου 1996,στα Ίμια ,
υπερασπιζόμενοι τα κυριαρχικά δικαιώματα της πατρίδας τους-μας. Με όσα
γράφονται στο βιβλίο τα οποία είναι φυσικά αναληθή παραποιείται και μεθοδεύεται
η ιστορική πραγματικότητα. Οι συγγραφείς αγνοούν την Τουρκική πολεμική
επιχείρηση κατάληψης των Ιμίων από 28 μέχρι 31 Ιανουαρίου 1996. Η Ελλάδα
παραδέχεται μέσω του επίσημου διδακτικού (;) βιβλίου ότι δεν έχει την κυριαρχία
της βραχονησίδας Ίμια, αλλά τη... διεκδικεί η Τουρκία ! Διεκδικούσαν δηλαδή οι
Τούρκοι τα Ίμια, που δεν ήταν κομμάτι της εθνικής μας κυριαρχίας. «Διεκδίκηση»
σημαίνει «προσπάθεια απόκτησης κάποιου που το επιδιώκουν και άλλοι» χωρίς να
είναι δικό τους. Τελικά, τίνος είναι οι νησίδες ΙΜΙΑ αφού έγιναν και οι «αμοιβαίες
υποχωρήσεις»;
Κλείνοντας πρέπει να επισημάνουμε ότι στο βιβλίο ιστορίας
της Γ’ λυκείου στη σελίδα 91 ολόκληρη η μικρασιατική καταστροφή
συρρικνώνεται μέσα σε μόλις 3 γραμμές: «Την ήττα και την υποχώρηση του
ελληνικού στρατού ακολούθησαν η πυρπόληση της Σμύρνης τον ίδιο μήνα από τους
Τούρκους και ο απηνής διωγμός των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, του Πόντου και της
Ανατολικής Θράκης.»
Δεν βλέπουμε να γίνεται ούτε μια αναφορά για την
ανθρώπινη τραγωδία που ακολούθησε την πυρπόληση της Σμύρνης και, κυρίως, τα όσα
έγιναν μετά τη Συνθήκη της Λωζάννης, ουδεμία μνεία στους εκατοντάδες χιλιάδες
πρόσφυγες.
Μπορεί πια να μη γίνεται κάποια αναφορά στον
«συνωστισμό» της Σμύρνης, αλλά ο τρόπος
που αποδίδεται η Μικρασιατική Καταστροφή στο συγκεκριμένο βιβλίο είναι σα να
γίνεται συγκαλυμμένη προσπάθεια υποβάθμισης του μεγέθους αλλά και του
γεγονότος. Πρόκειται για μια προσπάθεια ουσιαστικά αναφοράς ενός άλλου
έθνος, με κάποιους άλλους προγόνους και,
φυσικά, σε κάποια άλλη χώρα. Η εντελώς τηλεγραφική αναφορά το αναγάγει στη
σφαίρα του μη γενόμενου.
Δυστυχώς είναι αναρίθμητα τα παραδείγματα που μπορούμε να
παραθέσουμε. Το ζητούμενο για εμάς είναι τα βιβλία ιστορίας να γράφονται από
ανθρώπους που είναι πραγματικοί γνώστες της Ιστορίας, που παραθέτουν την
αντικειμενική γνώση τους χωρίς προσπάθεια διαστρέβλωσης των πραγματικών
ιστορικών γεγονότων και βέβαια χωρίς υποτίμηση του μεγαλείου της Ελληνικής
Ιστορίας απλά και μόνο επειδή αυτό βολεύει την νέα τάξη πραγμάτων και την
παγκοσμιοποίηση.
Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
- Θα προβείτε στο εγχείρημα να αλλάξετε το περιεχόμενο της διδαχθείσας ύλης στην ιστορία που αφορά τα βιβλία ΣΤ’ Δημοτικού, Γ’ Γυμνασίου & Γ’ Λυκείου ;
- Τα συγκεκριμένα αποσπάσματα που αναφέρουμε και έχουν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σας βρίσκουν σύμφωνο; Ή μήπως υπάρχει συγκαλυμμένος δόλος στην επιλογή των συγκεκριμένων εγχειριδίων από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο;
Επίσης ζητείται η κατάθεση:
- Όλων των εγγράφων της ίδρυσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (καταστατικό, ΦΕΚ, υπάρχουσα σύνθεση ΔΣ) .
- Όλα τα σχετικά έγγραφα του τρόπου επιλογής της ομάδας συγγραφέων
- Όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν πόσο κόστισε η εκτύπωση των βιβλίων & που έγινε η εκτύπωση
- Όλα τα
έγγραφα που αποδεικνύουν την αμοιβή των συγγραφέων.
Η Ερωτώσα Βουλευτής
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου