ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΣΕΡΒΙΩΝ - ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ


Μετά την άδικη και σκανδαλώδη κατάργηση δεκάδων ΔΟΥ στην Ελληνική επικράτεια, η τροϊκανή συγκυβέρνηση αποφάσισε να καλύψει το λειτουργικό κενό που δημιουργείται προχωρώντας στην ίδρυση Γραφείων Εξυπηρέτησης Πολιτών για φορολογικές Υπηρεσίες, σε χώρους που θα διαθέσουν οι Δήμοι στους οποίους καταργούνται οι εφορίες.
Στον δήμο Σερβίων - Βελβεντού, η δημοτική αρχή είχε προτείνει την ίδρυση Γραφείου Εξυπηρέτησης Πολιτών για φορολογικές Υπηρεσίες, σε χώρο με εξοπλισμό που θα διέθετε ο ίδιος, εντός του ΚΕΠ που διαθέτει, χωρίς καμία επιβάρυνση του κράτους.

Παρόλα αυτά, στην σχετική λίστα που απέστειλε το Υπουργείο δεν συμπεριλαμβάνεται ο Δήμος Σερβίων-Βελβεντού, ανάμεσα στους Δήμους που δημιουργούνται Φορολογικά ΚΕΠ. Μετά τη συγκεκριμένη ενέργεια, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το Υπουργείο προβαίνει σε έναν πρόχειρο σχεδιασμό στον οποίο δεν έχει λάβει υπ’ όψιν όλες τις παραμέτρους και κυρίως της επίλυσης του προβλήματος της εξυπηρέτησης των φορολογουμένων πολιτών.

Οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ θα σταθούμε απέναντι στις όποιες προσπάθειες διάλυσης και απαξίωσης των δημόσιων  υπηρεσιών. Οι Έλληνες πολίτες και οι δημότες του δήμου Σερβίων - Βελβεντού, δεν αξίζουν τέτοιας απαξιωτικής μεταχείρισης. Η κυβέρνηση πρέπει να επανεξετάσει κάθε περίπτωση ξεχωριστά, χωρίς προχειρότητες, αλλά με γνώμονα την καλύτερη λειτουργία του κράτους προς όφελος πάντοτε των πολιτών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ-ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ΠΡΟΣ τους κ.  Υπουργό  Εσωτερικών
                   κ.  Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: «Ίδρυση Γραφείου Εξυπηρέτησης Πολιτών για φορολογικές υπηρεσίες στο Δήμο Σερβίων - Βελβεντού» 

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 38775/11-10-2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, το Υπουργείο προτίθεται να ιδρύσει Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών για φορολογικές Υπηρεσίες, σε χώρους που θα διαθέσουν οι Δήμοι στους οποίους καταργούνται οι εφορίες.

Στην σχετική λίστα που απέστειλε το Υπουργείο δεν συμπεριλαμβάνεται ο Δήμος Σερβίων-Βελβεντού του οποίου η Δ.Ο.Υ έκλεισε το 2011.

Η απόφαση σας για αναστολή της λειτουργίας της Δ.Ο.Υ Σερβίων είναι σκανδαλώδης και χωρίς κανένα σχεδιασμό καθώς Δ.Ο.Υ υποδεέστερες ελεγκτικά και εισπρακτικά που απέχουν μόλις 12 χιλ. από την πρωτεύουσα του Νομού όπως αυτή του Άργους παραμένουν ενώ η Δ.Ο.Υ Σερβίων που εξυπηρετεί 18.000 κατοίκους, με αποστάσεις οικισμών από την Κοζάνη που έχει μεταφερθεί η Δ.Ο.Υ να φτάνουν τα 60χιλ. με πλούσια οικονομική δραστηριότητα με δύο ορυχεία λιγνίτη, 20 λατομεία μαρμάρων, επιχειρήσεις πρωτογενούς τομέα, αγροτικούς συνεταιρισμούς, να κλείνει. 

Επιπροσθέτως και σαν να μην έφτανε η άδικη κατάργηση της Δ.Ο.Υ, ενώ ο Δήμος σε συναντήσεις που είχε με το Υπουργείο Οικονομικών είχε προτείνει την ίδρυση Φορολογικού ΚΕΠ σε χώρο με εξοπλισμό που θα διέθετε ο ίδιος εντός του ΚΕΠ του χωρίς καμία επιβάρυνση του κράτους, τώρα που υλοποιείται η απόφαση δημιουργίας των φορολογικών ΚΕΠ ο Δήμος μένει έξω από μια τέτοια δράση.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το Υπουργείο προβαίνει σε έναν πρόχειρο σχεδιασμό στον οποίο δεν έχει λάβει υπ’ όψιν όλες τις παραμέτρους και κυρίως της επίλυσης του προβλήματος της εξυπηρέτησης των φορολογουμένων πολιτών που πλήττονται από την κρίση και χρειάζεται να ξοδέψουν αρκετά χρήματα για να μεταβούν στις Δ.Ο.Υ ώστε να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που τους επιβάλλει το κράτος.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός: 

1.    Γιατί δεν περιλήφθηκε ο Δήμος Σερβίων-Βελβεντού στην ΑΠ 38775/11-10-2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Eσωτερικών για την ίδρυση Γραφείων Εξυπηρέτησης Πολιτών για φορολογικές υπηρεσίες;

2.    Γιατί ο Δήμος μένει έξω από μια δράση που είναι υποχρέωση της κυβέρνησης αφού το πρόβλημα που δημιουργείται στην εξυπηρέτηση των πολιτών από δικές τις αποφάσεις και ενέργειες;

3.    Γιατί ενώ το Υπουργείο Οικονομικών έχει δώσει εντολή προς την Δ.Ο.Υ Κοζάνης να προβεί στις αντίστοιχες ενέργειες ίδρυσης ενός τέτοιου γραφείο, δεν έχει υλοποιηθεί;

4.    Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο για την επίλυση του προβλήματος; Προτίθεται να προβεί σε όλες τις διορθώσεις προκειμένου να δημιουργηθεί φορολογικό ΚΕΠ αφού υπάρχει η προϋπόθεση της χωρίς επιβάρυνση διάθεσης του χώρου και του εξοπλισμού από τον  Δήμο;

5.    Αν ναι σε πόσο χρονικό διάστημα προτίθεστε να προβείτε στις ενέργειες αυτές καθώς τόσο οι καιρικές όσο και οι οικονομικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα δύσκολες για τους πολίτες της περιοχής που αναγκάζονται να διανύουν ακόμη και 60 χιλ προκειμένου να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις;

Αθήνα, 22 /10/2012

Η ερωτώσα Βουλευτής,

Μακρή Ραχήλ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου