ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΑΘΗΝΩΝ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ


Θέμα: «Απόδοση ευθυνών σχετικά με την προμήθεια και τις ανεπάρκειες καυσίμων για τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και τις άσκοπες πτήσεις»

Με αναφορά στην απάντηση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη (Αρ. Πρωτ. 7017/4/15175) στην Ερώτησή μου (Αρ. Πρωτ. 1654/13-09-2012), σχετικά με το διαγωνισμό για την προμήθεια καυσίμων των μισθωμένων ελικοπτέρων του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.), την ανεπάρκεια καυσίμων κατά την θερινή αντιπυρική περίοδο και τις άσκοπες πτήσεις που παρατηρήθηκαν κυρίως στην μεγάλη πυρκαγιά της Χίου, επανέρχομαι στα εξής σημεία της απάντησης του Υπουργείου:

  1. Στην πρώτη παράγραφο αναφέρεται ότι «η χορήγηση αεροπορικού καυσίμου για το σύνολο των αεροπορικών βάσεων και σταθμών μεταστάθμευσης εξασφαλίζεται, κάθε έτος, κυρίως από τις Ένοπλες Δυνάμεις (Ε.Δ.)», ενώ στις περιπτώσεις αδυναμίας παροχής αεροπορικού καυσίμου αυτό «γνωστοποιήθηκε στο Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος (Α.Π.Σ.) από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Υ.ΕΘ.Α) και προωθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία». Αμέσως μετά αναφέρεται σε γενικές γραμμές ότι σε ό,τι ειδικότερα αφορά στην ανάγκη  προμήθειας καυσίμων μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, σύμφωνα με τον «Καλλικράτη», το Π.Δ. 135/2010 και την απορρέουσα νομοθεσία, πραγματοποιείται μόνο μέσω των Υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για τους φορείς του Δημοσίου.
Ωστόσο, η διαγωνιστική διαδικασία και οι σχετικές Συμβάσεις μέχρι και το έτος 2011 διενεργούνταν και υπογράφονταν αντίστοιχα από το Π.Σ και όχι από τις Ε.Δ. Απόδειξη τούτου οι Συμβάσεις για τα παρακάτω αεροδρόμια - κύριες βάσεις καθώς και βάσεις μεταστάθμευσης των ελικοπτέρων μεταστάθμευσης για το 2011, που αναρτήθηκαν στη Διαύγεια, αποδεικνύουν ότι τους διαγωνισμούς τους διενήργησε το Αρχηγείο Π.Σ - και όχι οι Ε.Δ ούτε οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ενώ ο «Καλλικράτης» ήταν σε ισχύ. Πρόκειται για τις παρακάτω Συμβάσεις:

Σύμβαση 1281/2011 (ΑΔΑ: 4Α3ΠΙ-9Δ), του Αρχηγείου Π.Σ και ΕΚΟ, για χορήγηση αεροπορικού καυσίμου για τα αεροδρόμια Ελ. Βενιζέλος - Μυτιλήνης - Αλεξανδρούπολης - Λήμνου - Χίου - Σκιάθου.

Σύμβαση 1280/2011 (ΑΔΑ: 4Α37Ι-ΡΙ), του Αρχηγείου Π.Σ και ΒΡ, για χορήγηση αεροπορικού καυσίμου για τα αεροδρόμια Άκτιο - Κέρκυρας - Ζακύνθου - Κεφαλονιάς - Καρπάθου - Κω - Ιωαννίνων - Τατοΐου - Σάμου - Ρόδου - Μακεδονίας.

  1. Στην αναφορά στην απάντηση ότι «έχει υπογραφεί σύμβαση προμήθειας αεροπορικού καυσίμου με την εταιρεία Ε.Κ.Ο. για τα αεροδρόμιο Σάμου, Αλεξανδρούπολης και Χίου …Ζακύνθου και Κεφαλονιάς» (βλ. επισυναπτόμενη απάντηση του Υπουργείου) δεν αναφέρετε την εν λόγω Σύμβαση και πότε ακριβώς υπογράφθηκε η εν λόγω Σύμβαση για Σκιάθο, Αλεξανδρούπολη και Χίο. Αντίστοιχα, για την απόφαση 40985/36457 αποδοχής προσφοράς με την ΕΚΟ για Ρόδο, Σάμο, Μυτιλήνη, Κω, Κέρκυρα, Ζάκυνθο και Κεφαλονιά, η οποία υπογράφηκε την 10 Σεπτεμβρίου 2012, δηλαδή προς το τέλος της αντιπυρικής περιόδου, δεν μας αναφέρετε την Σύμβαση και πότε υπογράφτηκε για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια.
  1. Στην απάντησή σας αναφέρεται επίσης ότι «Το Πυροσβεστικό Σώμα προέβη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου τα ελικόπτερα να ανεφοδιαστούν και να συμμετέχουν...», γεγονός το οποίο διαψεύδεται περίτρανα και μόνο από το προοίμιο της διακήρυξης του «επαναληπτικού μειοδοτικού διαγωνισμού με διαπραγμάτευση για την ανάδειξη προμηθευτή σε αεροπορικό καύσιμο τύπου JET-A1 για τα πολιτικά αεροδρόμια Τατοΐου, Ρόδου, Τρίπολης, Σάμου, Κέρκυρας, Μυτιλήνης, Κω, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Αγρινίου, για τα μισθωμένα ελικόπτερα δασοπυρόσβεσης του Π.Σ. αντιπυρικής περιόδου 2012», αφού  αποδεικνύονται οι καθυστερήσεις του Π.Σ και ακολούθως και εξ αυτού του λόγου και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και οι ευθύνες του, για το ότι ακόμη τον Σεπτέμβριο ο διαγωνισμός δεν τελεσφόρησε. Πιο συγκεκριμένα:  ΐ
·         Το Αρχηγείο Π.Σ καθυστέρησε (στάλθηκε με το 45588 Φ.514 / 27-7-2012 έγγραφο Αρχηγείου Π.Σ) να στείλει στην αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής τους όρους και τεχνικές προδιαγραφές για τον διαγωνισμό προμήθειας αεροπορικού καύσιμου. Τα έστειλε 27 Ιουλίου 2012 (όπως φαίνεται από το σημείο 21 του προοιμίου που εν λόγω Διαγωνισμού  το οποίο αναφέρει «Το με αρ. πρωτ. 45588 Φ514/27-07-2012 έγγραφο του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, σύμφωνα με το οποίο διαβιβάστηκαν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής οι Ειδικοί Όροι και οι τεχνικές προδιαγραφές για τον εφοδιασμό αεροπορικού καυσίμου των μισθωμένων Ε/Π του Π.Σ., αντιπυρικής περιόδου έτους 2012».

·         Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, με την 34010/30422/ 1-7-2012 απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής συγκρότησε Επιτροπή για τον σχετικό Διαγωνισμό την 1 Ιουλίου 2012.

·         Στις 24 Ιουλίου 2012 με την 32635/29257/24-7-2012 απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής αποφασίσθηκε η προσφυγή στην διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση της σχετικής προκήρυξης για τα αεροδρόμια Τατοΐου, Ρόδου, Τρίπολης, Σάμου...

  1. Τα αναφερόμενα στην προτελευταία παράγραφο της απάντησής σας, περί Χίου αφήνουν πολλά ερωτηματικά, και είναι εμφανής η προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών του Π.Σ. για την μεγάλη καταστροφή, που συντελέσθηκε εξ αιτίας της πυρκαγιάς την 17η  Αυγούστου 2012. Κατ’ αρχάς τα έγγραφα στα οποία αναφέρεται η απάντηση είναι με ημερομηνία Ιουλίου. Το ελικόπτερο μεσαίου τύπου (RA-31008), που μισθώθηκε για τη Χίο, εγκαταστάθηκε στο αεροδρόμιο της την 30/6/2012. Εξάλλου για τα 2 ελικόπτερα ΓΕΣ, που αναφέρονται στην απάντησή σας για την καταστροφική πυρκαγιά της Χίου την 17 Αυγούστου 2012, έφτασαν στο νησί το ένα (1) την 20 Αυγούστου 2012 (σύμφωνα με το Δελτίου Τύπου του Αρχηγείου Π.Σ με ημερομηνία 20 Αυγούστου του 2012). Επίσης στο Twitter του Αρχηγείου Π.Σ από 17 μέχρι 20 Αυγούστου πετούσε μόνον το μισθωμένο ελικόπτερο που αναφέρεται παραπάνω.
  1. Τέλος, στην απάντησή σας μας αναφέρετε ότι για τη δασοπροστασία της νήσου Χίου μισθώθηκε το ελικόπτερο μεσαίου τύπου στο οποίο παρασχέθηκε η δυνατότητα ανεφοδιασμού στο Αεροδρόμιο Ολύμπων με την ποσότητα 20.000 λίτρων/μήνα, όταν είναι γνωστό ότι τις ημέρες που μαινόταν η πυρκαγιά στη Χίο (από τις 17 Ιουλίου που ξέσπασε) η ποσότητα αυτή σχεδόν καταναλώνεται σε μία ημέρα (αφού τα ελικόπτερα μετρούν περίπου 12 ώρες πτήσεων/ημερησίως)!
Επειδή στην πρωτοφανή οικονομική κρίση που κόβονται μέχρι και τα απολύτως απαραίτητα για την επιβίωση των Ελλήνων, η έλλειψη σχεδιασμού και στρατηγικής  δασοπυρόσβεσης και πυρασφάλειας είναι εγκληματική και συνεπάγεται ανεπανόρθωτες ζημιές σε φυσικό περιβάλλον, περιουσίες και επαγγελματικές δραστηριότητες, καθώς και νέες κρατικές δαπάνες που βαραίνουν τον Έλληνα φορολογούμενο,

Επειδή η απάντηση του Υπουργείου αναδεικνύει την ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται ο κοινοβουλευτικός έλεγχος αφού οι απαντήσεις που δίνονται σε καίρια ερωτήματα είναι όχι μόνο ανεπαρκείς, αλλά και παραπλανητικές,

Επειδή η κάθε ώρα περιττής πτήσης ελικοπτέρου βαρύνει υπέρμετρα τον Έλληνα φορολογούμενο, ο οποίος έχει φτάσει στα όριά του,

Επειδή δεν απαντήθηκε στην προηγούμενη σχετική Ερώτησή μας πόσες ώρες πτήσης για προμήθεια καυσίμων καταγράφηκε από την αρμόδια Υπηρεσία του Π.Σ. (199 ΣΕΚ ΥΠΣ), ανά κατηγορία μισθωμένων ελικοπτέρων και ποια η σχετική δαπάνη των ωρών αυτών,

Ερωτάσθε κύριε Υπουργέ,

  1. Για ποιες ακριβώς αντιπυρικές περιόδους, τα τελευταία δέκα έτη, διενήργησαν οι Ένοπλες Δυνάμεις διαγωνισμούς για προμήθεια καυσίμου ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής, για λογαριασμό του Πυροσβεστικού Σώματος; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
  1. Πότε ακριβώς υπογράφθηκε η Σύμβαση για ανάδειξη προμηθευτή σε αεροπορικό καύσιμο για τα πολιτικά αεροδρόμια Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης και Χίου; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
  1. Πότε ακριβώς έστειλε το Αρχηγείο του Π.Σ στην αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής τους όρους και τεχνικές προδιαγραφές για τον διαγωνισμό προμήθειας αεροπορικού καύσιμου; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
  1. Γιατί η απόφαση 40985/36457 αποδοχής προσφοράς προμήθειας αεροπορικού καυσίμου με την ΕΚΟ για τα αεροδρόμια Ρόδου, Σάμου, Μυτιλήνης, Κως, Κέρκυρας, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς, υπογράφηκε την 10η  Σεπτεμβρίου 2012 δηλαδή στο τέλος της αντιπυρικής περιόδου του 2012 και πότε ακριβώς υπογράφτηκαν οι Συμβάσεις της ΕΚΟ με τα εν λόγω αεροδρόμια; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
  1. Τι είδους εξουσιοδότηση δόθηκε στο Αρχηγείο Π.Σ για διαγωνισμό στα υπόλοιπα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Τατοΐου, Τρίπολης και Αγρινίου, αν αποβούν άγονες οι διαδικασίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης; 
  1. Αφού το ελικόπτερο μεσαίου τύπου (RA-31008), που μισθώθηκε για τη Χίο, εγκαταστάθηκε στο αεροδρόμιο της την 30/6/2012, πώς καλύπτονταν τα καύσιμα για τις πυρκαγιές το διάστημα 30/6 μέχρι 20 και 27/7/2012, ημερομηνίες των εγγράφων του ΓΕΣ και του 96 ΑΔΤΕ (Ταγμάτων Εθνοφυλακής) αντίστοιχα;
  1. Ποια ακριβώς ημερομηνία συμμετείχαν στην κατάσβεση της Χίου ελικόπτερα των Ενόπλων Δυνάμεων και πόσα; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
  1. Πόσες ώρες πτήσης για προμήθεια καυσίμων καταγράφηκε από την αρμόδια Υπηρεσία του Π.Σ. (199 ΣΕΚ ΥΠΣ), ανά κατηγορία μισθωμένων ελικοπτέρων και ποια η σχετική δαπάνη των ωρών αυτών; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.

22-10-2012                                                                           

Ο Ερωτών Βουλευτής

Βασίλειος   Καπερνάρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου