ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΑΘΗΝΩΝ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ


Θέμα: «Προμήθεια καυσίμων για τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής»

Σύμφωνα με καταγγελίες, κατά την διάρκεια των καταστροφικών πυρκαγιών του καλοκαιριού τα μισθωμένα ελικόπτερα του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.), όποτε χρειάζονταν να προμηθευθούν με καύσιμα, έπρεπε να διανύουν σημαντικές αποστάσεις, από την κύρια βάση τους μέχρι για να πάνε σε βάσεις Πολεμικής Αεροπορίας, .........

λόγω έλλειψης καυσίμων στο αεροδρόμιο της βάσης τους. Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά να χάνεται πολύτιμος επιχειρησιακός χρόνος στη διαδικασία της πυρόσβεσης, αλλά και να δαπανώνται αδικαιολόγητα και υπαιτιότητα του Π.Σ. υπέρογκα ποσά από το κόστος αυτών των περιττών, αλλά αναγκαστικών, πτήσεων.

Ως γνωστόν, κάθε έτος μέχρι και το 2011, η διακήρυξη του εν λόγω διαγωνισμού δημοσιοποιούταν τον Μάρτιο μήνα και πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου ολοκληρωνόταν η διαδικασία και αναδεικνυόταν η μειοδότρια εταιρεία. Δυστυχώς, και για άγνωστους λόγους, για την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο η Ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος ανέθεσε την προκήρυξη και διενέργεια του συγκεκριμένου διαγωνισμού στις Περιφέρειες. Αποτέλεσμα αυτής της αστοχίας και της ανεξήγητης απόφασης, είναι μέχρι σήμερα να μην έχει τελεσφορήσει ο εν λόγω διαγωνισμός, προκαλώντας δυσλειτουργία σε επιχειρησιακό επίπεδο αλλά και δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις, σε μία περίοδο, μάλιστα, που στόχος της Τρόικας και της Κυβέρνησης είναι η περιστολή κρατικών δαπανών.

Συγκεκριμένα, με απερίσκεπτες ενέργειες των αρμοδίων οργάνων, όπως η προαναφερθείσα, αυξήθηκε και επιβαρύνθηκε ο κρατικός προϋπολογισμός, διότι  ο πρώτος διαγωνισμός απέβη άκαρπος «καθώς μέχρι το πέρας της διαδικασίας υποβολής προσφορών δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά», όπως αναφέρεται στο κείμενο της νέας διακήρυξης της 29ης -08-2012.

Ο «Δημόσιος Επαναληπτικός Μειοδοτικός Διαγωνισμός με διαπραγμάτευση για την ανάδειξη προμηθευτή σε αεροπορικό καύσιμο τύπου JET - A1 για τα πολιτικά αεροδρόμια Τατοΐου, Ρόδου, Τρίπολης, Σάμου, Κέρκυρας, Μυτιλήνης, Κω, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς και Αγρινίου, για τα μισθωμένα ελικόπτερα δασοπυρόσβεσης του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιπυρικής περιόδου 2012» δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και πραγματοποιήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 2012, δηλαδή μετά το πέρας  της φετινής αντιπυρικής περιόδου, στην οποία κάηκαν εκτάσεις μεγαλύτερες των 500.000 στρεμμάτων αγροτοδασικού πλούτου.

Επειδή έχει γίνει βαρετό να επαναλαμβάνουμε ότι η δημόσια ασφάλεια και η προστασία του αγροτικού και δασικού πλούτου της χώρας μας δεν είναι περιττή πολυτέλεια, αλλά πρωταρχική υποχρέωση μιας ευνομούμενης πολιτείας, η οποία δεν βλέπει, δεν ακούει και δεν καταλαβαίνει εκτός από το να εξυπηρετεί συμφέροντα ημετέρων σε βάρος του δημοσίου ταμείου,

Επειδή οι τεράστιες δαπάνες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στον τομέα της πυρασφάλειας και πυρόσβεσης, έχουν πενιχρά αντίστοιχα αποτελέσματα που προκαλούν το κοινό αίσθημα,

Επειδή στην πρωτοφανή οικονομική κρίση που κόβονται μέχρι και τα απολύτως απαραίτητα για την επιβίωση των Ελλήνων, η έλλειψη σχεδιασμού και στρατηγικής δασοπυρόσβεσης και πυρασφάλειας είναι εγκληματική και συνεπάγεται ανεπανόρθωτες ζημιές σε φυσικό περιβάλλον, περιουσίες και επαγγελματικές δραστηριότητες, καθώς και νέες κρατικές δαπάνες που βαραίνουν τον Έλληνα φορολογούμενο,

Ερωτώνται οι κκ  Υπουργοί,

1.    Γιατί δεν έγινε έγκαιρα και μάλιστα από το Αρχηγείο Π.Σ, όπως μέχρι και το 2011, ο διαγωνισμός για την προμήθεια καυσίμων πολύ πριν το φετινό καλοκαίρι, - το οποίο χαρακτηρίστηκε ως το τρίτο πιο καταστροφικό μετά το 2000 και το 2007 με βάση τις καμένες εκτάσεις-  ώστε να εξασφαλισθεί το αξιόμαχο των πανάκριβα μισθωμένων ελικοπτέρων του πυροσβεστικού σώματος;
2.    Γιατί ανατέθηκε στην Περιφέρεια η διενέργεια διεξαγωγής του διαγωνισμού προμήθειας καυσίμων των ελικοπτέρων του Π.Σ;
3.    Πόσες ώρες πτήσης για προμήθεια καυσίμων καταγράφηκε από την αρμόδια Υπηρεσία του Π.Σ (199 ΣΕΚΥΠΣ), ανά κατηγορία μισθωμένων ελικοπτέρων και ποια η σχετική δαπάνη των ωρών αυτών;
4.    Θα υπάρξει έλεγχος των αρμοδίων οργάνων που από τις ενέργειες τους, πέραν της επιβάρυνσης των σχετικών πιστώσεων συνετέλεσαν στην καταστροφή καμένων εκτάσεων από τις συγκεκριμένες πυρκαγιές, όπως της ΧΙΟΥ;
5.    Γιατί δεν προβλέφθηκε τι θα συνέβαινε σε περίπτωση που δεν θα υποβαλλόταν καμία προσφορά, όπως έγινε στον πρώτο διαγωνισμό;
6.    Υπήρξε μειοδότης στον νέο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου και ποιος;                                                                     
Ο ερωτών βουλευτής
Βασίλειος Καπερνάρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου