ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΠΟΝΤΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ


Ερώτηση σχετικά με την αδυναμία και αδιαφορία της κυβέρνησης να εφαρμόσει τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης  (1224/2009 και 404/2011)  για την Αλιεία, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα επιβίωσης στον ελληνικό κλάδο, που ασχολείται με την υπερπόντια αλιεία, κατέθεσε στη Βουλή και τους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Ναυτιλίας η Μίκα Ιατρίδη.

Στην ερώτησή της, η υπεύθυνη του Τομέα Κοινοβουλευτικής Ευθύνης Ναυτιλίας τονίζει ότι, οι αρμόδιες για την αλιεία υπηρεσίες αδιαφορούν για την διεκδίκηση των αλιευτικών δυνατοτήτων που παρέχει μέσω των ποσοστώσεων η Ευρωπαϊκή Ένωση και δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των ελληνικών εταιρειών υπερπόντιας αλιείας.

Απευθυνόμενη στους Υπουργούς, η Βουλευτής Δωδεκανήσου ζητά, μεταξύ άλλων, να πληροφορηθεί αν η χώρα αξιοποιεί τις αλιευτικές συμφωνίες της Ε.Ε. με τρίτες χώρες, πότε η χώρα θα εφαρμόσει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς που αφορούν στην αλιεία, κατά πόσο εκμεταλλεύεται τις ποσοστώσεις αλιευμάτων που τις αναλογούν και πως σκοπεύει η κυβέρνηση να ενισχύσει τον χειμαζόμενο επιχειρηματικό κλάδο, ειδικά όταν ο τελευταίος επενδύει στην κατασκευή αλιευτικών στην Ελλάδα, δίνοντας δουλειά σε ελληνικά χέρια.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ναυτιλίας και Αιγαίου

Θέμα: «Υπερπόντια Αλιεία και σχετικά ζητήματα»

Είναι γνωστό ότι η εγχώρια παραγωγή αλιευμάτων δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση και για αυτό το λόγο δισεκατομμύρια Ευρώ πληρώνονται κάθε χρόνο για την εισαγωγή ψαριών κάθε κατηγορίας.

Επίσης, είναι γνωστό ότι, η Ευρωπαϊκή Ένωση, στα πλαίσια της καλύτερης οργάνωσης της Αλιείας και προστασίας των αλιευτικών αποθεμάτων, έχει θεσπίσει κανόνες, οι οποίοι ισχύουν υποχρεωτικά σε όλες τις χώρες μέλη, μεταξύ των οποίων είναι και οι κατανομές ποσοστώσεων των αλιευμάτων σε συγκεκριμένα ύδατα των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτός αυτής.

Από τα επίσημα στοιχεία είναι γνωστό ότι η Ελλάδα διαθέτει ελάχιστα κατάλληλα πλοία υπερπόντιας αλιείας που θα μπορούσαν να διεκδικήσουν και να αλιεύσουν αλιεύματα με βάση τις Ποσοστώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όμως, έχει αποδειχτεί στην πράξη, ότι οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές, είτε υπολειτουργούν και αδιαφορούν για τη διεκδίκηση αλιευτικών δυνατοτήτων και την προώθηση των σχετικών αιτημάτων των ενδιαφερομένων πλοιοκτητών, ή δημιουργούν προβλήματα στις αλιευτικές επιχειρήσεις τα οποία, ενδεχομένως, να αποτελέσουν αντικείμενο έρευνας από το Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.

Με την πολιτική αυτή, το αποτέλεσμα είναι ο τομέας αυτός να μην λειτουργεί στην πατρίδα μας και οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν την πτώχευση.

Επειδή, από την μέχρι τώρα πρακτική, προκύπτει ότι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης (και πριν από αυτό το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας) αδιαφορεί πλήρως για τα προβλήματα της υπερπόντιας αλιείας, και με την πολιτική του βλάπτει τα συμφέροντα των εταιρειών αυτού του επιχειρηματικού κλάδου και αποθαρρύνει όσους προτίθενται να ασχοληθούν με αυτόν. Επειδή, είναι λυπηρό εν μέσω σφοδρής οικονομικής κρίσεως, να καταδικάζονται επιχειρήσεις σε πτώχευση λόγω της κρατικής αδιαφορίας των υπηρεσιών Αλιείας.

Ερωτώνται οι κκ Υπουργοί

1.    Σε ποιες αλιευτικές συμφωνίες της ΕΕ με τρίτες χώρες έχει δικαιώματα η Ελλάδα; Από πότε; Πώς αξιοποιούνται αυτές οι συμφωνίες;
2.    Τι ποσοστώσεις αλιευμάτων έχουν καταχωρηθεί στην χώρα μας κατά έτος και ποια ήταν η μέχρι σήμερα εκμετάλλευση αυτής της δυνατότητας από την χώρα μας;
3.    Πόσα πλοία αιτήθηκαν να λάβουν δικαιώματα ποσόστωσης στα Νορβηγικά ύδατα και τι αποτελέσματα είχαμε ως χώρα;
4.    Έχει εφαρμόσει η Ελλάδα τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς αλιείας 1224/2009 και 404/2011;
5.    Είναι αλήθεια ότι ελληνικό επαγγελματικό πλοίο δεν μπορεί να αλιεύσει στα Νορβηγικά ύδατα επειδή η πατρίδα μας δεν εφαρμόζει τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς αλιείας; Αν αυτό είναι αληθές, πότε θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί; Πώς σκέπτεται να αποζημιώσει το ελληνικό κράτος αυτή την εταιρία, που έστειλε το πλοίο της στην Νορβηγία κατόπιν έγγραφης υπόδειξης των αρμοδίων αρχών και δεν μπορεί να ασκήσει αλιεία για το λόγο που προαναφέρθηκε;
6.    Είναι αλήθεια ότι κάθε χρόνο οι ετήσιες ποσοστώσεις στα Νορβηγικά ύδατα χάνονται χωρίς καμιά ωφέλεια για το ελληνικό κράτος;
7.    Είναι αλήθεια ότι το ελληνικό πλοίο που ζημιώθηκε, λόγω της κρατικής αδυναμίας και αδιαφορίας, αιτήθηκε τη μεταφορά της ποσόστωσης γάδου στα Νορβηγικά ύδατα που δικαιούνταν σε εταιρία Αγγλικών συμφερόντων, με την οποία η ελληνική εταιρία συνεργάζεται, για να διενεργήσουν από κοινού την αλιεία, και το Υπουργείο αρνήθηκε με αποτέλεσμα η ποσόστωση αυτή τελικά να παραμείνει αδιάθετη και να χαθεί για φέτος;
8.    Είναι αλήθεια ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης απέρριψαν αίτημα της ίδιας ελληνικής εταιρίας για την κατοχύρωση αλιευτικών πελαγικών δικαιωμάτων στη Μαυριτανία, υπό το νέο Πρωτόκολλο Συνεργασίας ΕΕ-Μαυριτανίας, που συζητείται αυτό τον καιρό ανάμεσα στην Μαυριτανία και την Ευρωπαϊκή Ένωση;
9.    Πόσες ελληνικές εταιρείες αξιοποίησαν τις δυνατότητες του 6ετούς συμφώνου ΕΕ-Μαυριτανίας 2007-2012 και σε ποια είδη αλιείας;
10. Πώς σκέπτεται το Υπουργείο να ενισχύσει τον χειμαζόμενο επιχειρηματικό κλάδο και τι μέτρα θα παρθούν για μην πτωχεύσει η μοναδική ελληνική εταιρία που διαθέτει πλοίο υπό ελληνική σημαία – φτιαγμένο στο Πέραμα από ελληνικά χέρια και ύψος επένδυσης πάνω από 400.000 ευρώ – ικανό να  πραγματοποιεί υπερπόντια αλιεία διαφανών διαδικασιών;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου