ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ


ΘΕΜΑ: «Ένταξη παθήσεων αυτοάνοσων και χρόνιων στο ΠΔ 50 για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης»

Στη με αρ. πρωτ. 7649/Δ1/18-01-2013 εγκύκλιο των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών Π.Ε. και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο Γ’ για τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης, δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης δίνεται σε εκπαιδευτικούς «ανήκοντες σε μία από τις κατηγορίες που αναφέρονται στο άρθρο 13 του Π.Δ. 50/96, στο άρθρο 1 παρ. 8 του Ν.3194/2003, άρθρο 17 του Ν.3402/2005 και στο άρθρο 6 του Ν. 3454/2006».

Στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνονται οι πολύτεκνοι και ορισμένες σοβαρές παθήσεις ιδίων, συζύγων ή τέκνων, όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας, η μεσογειακή αναιμία, η νόσος του Crohn και ο καρκίνος σε μεταστατικό στάδιο.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Σπάνιων Παθήσεων (28η Φεβρουαρίου), γίνεται σαφέστατα κατανοητό το θεσμικό κενό για τα άτομα που πάσχουν από κάποια σπάνια πάθηση αυτοάνοση και χρόνια. Οι εποχές αλλάζουν και σωρεία νέων ασθενειών παρουσιάζονται, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα και ο συστηματικός ερυθηματώδης λύκος (ΣΕΛ), παθήσεις που μπορεί να αποβούν και θανατηφόρες προκαλώντας βλάβες σε καρδιά, αρθρώσεις, δέρμα, πνεύμονες, ήπαρ, νεφρά και στο νευρικό σύστημα.

Σύμφωνα με τον Αριθμ. Φ. 11321/οι.10219/688 Ενιαίο Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας (ΦΕΚ 1506/4-5-2012, τ. Β’), ο ΣΕΛ –.νόσος χρόνια και εξελικτική, φλεγμονώδης, συστηματική, αυτοάνοσου αιτιολογίας- από τη διάγνωσή του και μόνο δίνει ποσοστό αναπηρίας 67% στο 1ο Επίπεδο βαρύτητας. Παρόλα αυτά, ο ασθενής/ εκπαιδευτικός που πάσχει από ΣΕΛ θεωρείται υγιέστατος εφόσον δεν ανήκει σε καμία από τις προαναφερθείσες παθήσεις. Συνεπώς απομακρύνεται από το κέντρο της πόλης που μπορεί να του παρέχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και την ασφάλεια του νοσοκομείου.

Ερωτάστε κ. Υπουργέ :

1.    Τι προτίθεστε να πράξετε για αυτές τις παθήσεις; Πότε επιτέλους θα ανοίξει η ομπρέλα των ειδικών κατηγοριών και θα συμπεριλάβει παθήσεις αυτοάνοσες και χρόνιες;
2.    Πώς είναι δυνατόν όλα αυτά τα άτομα να «απολαμβάνουν» των προνομίων της πολιτείας βάσει του ποσοστού αναπηρίας, αλλά χώρος της εκπαίδευσης να αγνοεί τις ιδιαιτερότητές τους; Πότε επιτέλους θα πάψει η αδικία που υφίστανται οι πάσχοντες στο χώρο της εκπαίδευσης;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Σταυρούλα Ξουλίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου