ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΥΡΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ


Θέμα: «Συγκοινωνιακή πρόσβαση στα νησιά»


Τα Ελληνικά νησιά στο σύνολό τους αποτελούν ένα από τα δυναμικότερα κομμάτια της Ελλάδας. Ειδικότερα δε, τα ελληνικά ακριτικά νησιά που έχουν και στρατηγική σημασία για την χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, η τακτική συγκοινωνία των νησιωτών με την ηπειρωτική Ελλάδα και τα υπόλοιπα νησιά παραμένει αναφαίρετο δικαίωμα τους. Κατ’ αυτό τον τρόπο, η παραμονή των νησιωτών στον τόπο τους είναι εθνική υπόθεση. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια οι συμπολίτες μας των ακριτικών νησιών βιώνουν τεράστιες περικοπές σε ότι αφορά στη σύνδεσή τους με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Τα τελευταία χρόνια, οι έλληνες συμπολίτες μας των ακριτικών νησιών βιώνουν την εγκατάλειψη σε ότι αφορά στη πρόσβασή τους με τα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας. Τα δρομολόγια αντί να παραμένουν τουλάχιστον σταθερά, μειώνονται. Το κόστος στην τιμή εισιτηρίου αντί να μειώνεται, αυξάνεται. Και αυτό παρά το γεγονός ότι υπήρξαν παρεμβάσεις από την «Τρόϊκα» για την μείωση του κόστους της τιμής του εισιτηρίου και την απελευθέρωση της αγοράς.

Τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου μέχρι σήμερα δεν έχουν λάβει κανένα ουσιαστικό μέτρο για τη μείωση του κόστους συγκοινωνιακής πρόσβασης στα νησιά, παρότι γνωρίζουν τις δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται για το επίπεδο ζωής των κατοίκων των νησιωτικών περιοχών και όχι μόνο.

Το υπουργείο Οικονομικών, παρότι είναι το αρμόδιο υπουργείο για την κατάρτιση του προϋπολογισμού της χώρας, από τον οποίο εξαρτάται και το ύψος της επιδότησης των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, στην ουσία «νίπτει τας χείρας του» μεταφέροντας την ευθύνη αποκλειστικά στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε κάθε επίσημη ή ανεπίσημη απάντησή του, μέχρι σήμερα, αναφέρεται κατά το μεγαλύτερο μέρος στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο δρομολόγησης των πλοίων. Επιβεβαιώνει δε, ότι από το 2008 και μετά ισχύει η απελευθέρωση των ναύλων επιβατών και οχημάτων, η οποία σταδιακά και ανεξάρτητα από την μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων που έγινε πέρυσι, οδηγεί σε συνεχείς αυξήσεις των τιμών.

Είναι δε εντυπωσιακό ότι έχουν εγκριθεί από τον προϋπολογισμό (ΚΑΕ 2131 «Επιδοτήσεις άγονων γραμμών») μόλις 41,2 εκατ. ευρώ, με αναπροσαρμογή 1% ετησίως μέχρι το έτος 2021, ενώ όπως είναι γνωστό για το 2011 δαπανήθηκε ποσό άνω των 100 εκατ. ευρώ για το σκοπό αυτό. Είναι φανερό ότι οι περικοπές αυτές ενδέχεται να οδηγήσουν σε καταργήσεις δρομολογίων στις «άγονες» γραμμές, με θύματα τους νησιώτες, ιδιαίτερα των μικρών και απομακρυσμένων νησιών. Τα χρήματα δε που δαπανώνται κάθε χρόνο είναι χρήματα όλων των ελλήνων πολιτών που πλήττονται από την τεράστια οικονομική κρίση, χωρίς όμως το ανταποκρινόμενο αποτέλεσμα…

Κατόπιν τούτου ερωτούνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.    Ποια είναι τα ποσά που εγκρίνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό από το έτος 2004 μέχρι σήμερα, ανά έτος, για τις άγονες και επιδοτούμενες γραμμές; Παρακαλώ όπως κατατεθεί σχετικός πίνακας, ανά γραμμή και πίστωση από το αρμόδιο Υπουργείο.
2.    Ποιος είναι ο ετήσιος αριθμός μετακίνησης επιβατών, κατ’ έτος, ανά επιδοτούμενη γραμμή από το έτος 2004 μέχρι σήμερα; Παρακαλώ όπως κατατεθεί σχετικός πίνακας, με συνολικό αριθμό επιβατών, ανά γραμμή και πίστωση από το αρμόδιο Υπουργείο.
3.    Ποιο το σχέδιο των αρμόδιων Υπουργείων για την αποτελεσματικότερη σύνδεση των νησιών των άγονων γραμμών στις τρέχουσες συνθήκες οικονομικής κρίσης;
4.    Με ποια κριτήρια θα αποφασιστούν οι νέες συνδέσεις των άγονων και επιδοτούμενων γραμμών;

Αθήνα, 16 Οκτωβρίου  2012

Ο ερωτών Βουλευτής

Γιάννης Κουράκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου